  • Data: 2008-07-09 21:39:05
    Temat: Re: Konto firmowe a konto prywatne?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Jul 2008, grzess wrote:

    > O ile mnie pamiec nie myli to odwoluja sie do konta platnika lub konta
    > przedsiebiorcy, nie wskazujac przy tym aby bylo ono zwiazane z prowadzona
    > dzialalnoscia

    Jak o przepisy podatkowe idzie, to niekiedy wskazują:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html2.
    +++
    2. Przychodem z działalnoœci gospodarczej sš również:
    5) odsetki od œrodków na rachunkach bankowych utrzymywanych w zwišzku
    z wykonywanš działalnoœciš,
    ---

    > jedynie wzor formularza identyfikacyjnego

    No tak, obaj zawęziliśmy sobie pojęcie "podatkowości przepisu" - Ty
    do NIP, ja do wpływających na wyliczenie podatku :)

    > Kontem zwiazanym z dzialalnoscia gospodarcza, moze byc i rachunek osobisty
    > i czesto tak jest w sytuacji mikro przedsiebiorcow.

    To miałem na myśli, pisząc o "bezpieczniku".
    IMO faktyczne korzystanie (w celu DG) powoduje zaliczenie do "związania"
    (w drugą stronę nie działa, znaczy zamiar przedsiębiorcy wystarcza do
    zaliczenia wydatków związanych z utrzymaniem "przeznaczonego konta" w KUP,
    mimo nie dokonywania na danym koncie transakcji).

    pzdr, Gotfryd