eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKoniec zwolnienia w pdop dla spółdzielni, wspólnot... ? › Re: Koniec zwolnienia w pdop dla spółdzielni, wspólnot... ?
    From: "my way" <nic@z_tego.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koniec zwolnienia w pdop dla spółdzielni, wspólnot... ?
    Date: Mon, 24 Jun 2013 12:58:25 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    .

    On Fri, 21 Jun 2013, my way wrote:

    > Jaką?
    > -------------------------------
    > zasobów mieszkaniowych

    I co ona by miała zmieniać?
    ----------------------
    projektodawcy uważają, że brak tej definicji (i związane z tym rozbieżności
    w orzecznictwie)
    jest wystarczającym powodem do uchylenia przepisu, o którym rozmawiamy.
    ja natomiast uważam, że wystarczy wprowadzić precyzyjną definicję, by
    utrzymać zwolnienie.
    jeśli art.17 ust.1 pkt 44 zniknie, to jak z rozbrajającą szczerością
    przyznają twórcy projektu:
    " wszystkie dochody spółdzielni mieszkaniowych oraz podmiotów wskazanych
    expressis verbis w ww. przepisie, będą podlegały opodatkowaniu na tych
    samych zasadach. Tym samym spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe
    oraz towarzystwa budownictwa społecznego będą płacić podatek dochodowy, tak
    jak wszystkie inne podmioty gospodarcze, tj. od łącznego wyniku (dochodu)
    wszystkich prowadzonych przez siebie działalności"

> [...]
    >
    > Popatrz na to tak: masz dwie wspólnoty, jedna z nich
    > ma lokal(e) na wynajem, w drugiej współwłaściciele mają
    > (swoje, odrębne, położone poza wspólnotą) lokale na
    > wynajem.
    >
    > W pierwszej wspólnocie przychody z wynajmu mogą pokrywać
    > wydatki związane z "utrzymaniem" całej wspólnoty (nie
    > mylić z odrębnymi wydatkami na te lokale, stanowiące
    > w obu przypadkach jednakowo koszt uzyskania!) i wtedy
    > nie generują podatku dochodowego.
    > -----------------------------
    > jesteś pewny, że ten dochód nie jest opodatkowany?

    Zaraz.
    Przecież *cała* awantura o to, że chcą opodatkować!
    Coś źle zrozumiałem?
    -----------------------------
    rozumiem, że mówisz o sytuacji, gdy wspólnota ma swoje własne lokale
    mieszkalne,
    za które najemcy płacą wspólnocie?
    przyznaję, nie pomyślałam o takiej sytuacji
    trzeba by się wgryźć w temat, a nie mam teraz na to czasu.
    wiem jedno - "zniknięcie" tego zwolnienia sprawi, że te wspólnoty, które
    ciułają powoli
    grosz do grosza, by uzbierać na jakiś większy remont, teraz dostaną obuchem
    w łeb.
    i gdzie tu sprawiedliwość ? ;)

    pozdr,
    m.w.