  • Data: 2009-11-09 11:35:30
    Temat: Re: Komputer + system. Środek trwały?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Nov 2009, Tomek wrote:

    > Ja mam pisemną poradę doradcy, że w przypadku komputera
    > do zadań "ogólnych", OS powinien zwiększyć jego wartość początkową,
    > ponieważ bez OSu taki komputer nie spełnia definicji środka trwałego.
    >
    > Natomiast Gotfryd ma zdanie odmienne.

    Dla jasności, miałem zdanie odmienne od odmiennego, ale można
    sobie sprawdzić w archiwach jak pod wpływem argumentacji Maddy
    i czytania opisów oraz notorycznego ponawiania odczytu treści
    zapisów ustawy zaczęło mi wychodzić, że:
    - nie da się połączyć ST z WNiP. "Ustawa nie przewiduje" (tak
    jak pisała Maddy).
    - jeśli już, to należy dołączyć komputer do systemu operacyjnego,
    bo taka jest kolejność "celów" - niemal nikomu (niemal,
    wyjątkiem jest ktoś kto uczy serwisowania komputerów)
    komputer nie jest potrzebny, potrzebne jest oprogramowanie,
    które dopiero potrzebuje komputera.

    Pytanie: przenosisz OS na inny komputer.
    Co wtedy?
    Dla ułatwienia przyjmijmy, że sam OS >3500 zł (nie musi być
    Windows).
    Dla ułatwienia przyjmijmy również, że amortyzacja jest
    "zwykła", zaś "odłączenie" ma miejsce przy samym początku
    amortyzacji.
    Dla ułatwienia ;) przyjmijmy również, że ten pierwszy
    komp niezwłocznie sprzedajemy.
    Ułatwienia mają na celu ujawnienie uproszczeń "przecież
    o 5 zł nikt się czepiał nie będzie" (które mogłyby mieć
    zastosowanie przy niskich kwotach) :D

    pzdr, Gotfryd