  • Data: 2009-11-09 09:00:10
    Temat: Re: Komputer + system. Środek trwały?
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-11-2009 o 09:49:45 PiotrB. <p...@t...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Chcę zakupić laptopa za 3400zł netto.
    > Laptop będzie bez systemu operacyjnego (mogę zainstalować Linuksa).
    > W innym sklepie chcę kupić system operacyjny np. Win7Pro
    > i zainstalować na tym laptopie.
    >
    > Czy laptop taki muszę potraktować jako środek trwały (sumować koszt
    > systemu
    > i laptopa > 3500zł) i amortyzować, czy jako wyposażenie i odliczyć
    > jednorazowo?
    >
    > Czy zmieni to coś jeśli systemu nie wliczę w koszty?

    Ja mam pisemną poradę doradcy, że w przypadku komputera
    do zadań "ogólnych", OS powinien zwiększyć jego wartość początkową,
    ponieważ bez OSu taki komputer nie spełnia definicji środka trwałego.

    Natomiast Gotfryd ma zdanie odmienne.

    Powyższe nie zmienia faktu, że obecnie funkcjonuje jednorazowa
    amortyzacja do 50k euro (jeśli jeszcze nie uchwalili podniesienia tego
    100k),
    więc, pomijając kwestie pomocy de minimis, zdaje się że tak czy siak
    możesz to amortyzować jednorazowo.

    --
    Tomek