  • Data: 2009-11-09 17:27:06
    Temat: Re: Komputer + system. Środek trwały?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 9 Nov 2009, crazy bejbi wrote:

    > Przepraszam za wcięcie się w temat, ale mam pytanie. Szczerze mówiąc pierwsze
    > słyszę o limicie 50 tys euro (ale jestem początkujący w zakresie
    > księgowania).

    art.22k.7
    I *koniecznie* *przeczytaj* te przepisy! (dookoła też, a nie tylko
    jeden akapit)

    > Czy on oznacza, że kupując np. komputer jak w niniejszym wątku za np. 7000 zł
    > mogę go wrzucić w środki trwałe i od razu jednorazowo zamortyzować ?
    >
    > Zacząłem czytać o tym i wychodzi, że jedynym warunkiem to taki, że muszę być
    > małym podatnikiem (przychodu ze sprzedaży z VATem za ubiegły rok mniejszy niż
    > 800 000 euro). Czy tylko ten warunek, czy jeszcze jakiś inny kruczek jest
    > potrzebny?

    Warunków nie ma, haczykiem jest zaliczenie takiej amortyzacji do "pomocy
    publicznej" - czy poza obowiązkiem wykazania w rzadkich przypadkach
    (pewnie jakieś przetargi budżetowe albo co) oraz doliczeniem do
    wszelkich innych limitów "pomocy publicznej" są inne efekty uboczne
    nie wiem, zdaje się że o zabójczych nikt nic nie wspominał :)

    > Czy limit 50 tys euro jest na wszystkie odpisy amortyzacyjne w ciągu roku
    > (choć tyle komputerów nie kupiłem ;-) ) ?

    Weź i przeczytaj PRZEPIS!

    pzdr, Gotfryd