eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKomis i zlecenie a PKPiR - dlugieRe: Komis i zlecenie a PKPiR - dlugie
  • Data: 2004-06-03 19:58:45
    Temat: Re: Komis i zlecenie a PKPiR - dlugie
    Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Witam
    >
    >    Rozpocząłem właśnie działalność gospodarczą (sklep, PKPiR, zwolniony z
    > VAT) i mam poważny problem z księgowaniem obrotu.
    >    Zawarłem umowy sprzedaży towarów: jedną na zasadach komisu, drugą na u
    > mowę zlecenia. Zasięgnąłem fachowej porady, zaopatrzyłem się w niezbędne a
    > kty prawne, przeczytałem parę poradników dostępnych w sieci, ale nadal nie
    > wiem jak prawidłowo księgować obrót w PKPiR.
    >
    > Komis
    >    Idąc za radą kupiłem "ewidencję towarów wstawionych w komis", przeczyt
    > ałem dołączone pouczenie i stwierdziłem, że broszura jest zbyt mała  jak n
    > a moje potrzeby (umowa komisowa opiewa na ok. 100 artykułów), więc postano
    > wiłem sporządzić nową w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Przejrzałem w
    > ymienione w pouczeniu akty prawne i z niejakim zdziwieniem stwierdziłem, ż
    > e w Rozprządzeniu MF w sprawie prowadzenia PKPiR (Dz.U. 116, poz. 1222 z 2
    > 001 r. z p.z.) nie znalazłem żadnego paragrafu dotyczącego ewidencji komis
    > u. Jak więc z nią jest? Trzeba ją prowadzić czy nie? Jeśli tak: to jaka je
    > st podstawa prawna jej prowadzenia i dokonywania wpisów? Jak księgować obr
    > ót związany z komisem w PKPiR?
    >
    > Umowa zlecenia
    >    Zawarłem umowę zlecenia w ramach której sprzedaję towary pewnego produ
    > centa. Dowodem obecności towaru w sklepie są WZ-ki i PZ-ki, a fakturę stwi
    > erdzającą "zakup towaru do sklepu" otrzymuję dopiero po sprzedaży towaru i
    > rozliczeniu się z firmą na podstawie oddzielnego raportu. W związku z tym
    > mam problem z zaksięgowaniem obecnego w sklepie towaru.
    >    Pierwszą moją myślą było zastosowanie par. 15 w/w rozporządzenia i nie
    > księgowanie towaru, jednak wymieniono w nim tylko "materiały", a nie "towa
    > ry handlowowe" na czym mi zależało.
    >     Tak więc powinienem zastosować się do par.16. Czytając go mam jednak
    > wrażenie, że przewidziano go na sytuację w której faktura (dowód zakupu) d
    > otyczy całego posiadanego towaru.
    >    Chcąc być w zgodzie z par. 16 ust. 3 powinienem księgować towar faktur
    > ami, jednakże w moim przypadku pierwsza WZ-ka opiewa na ponad 350 pozycji
    > i nie ma szans na sprzedaż wszystkiego przed zakończeniem miesiąca (pierws
    > zego miesiąca działalności). Chcąc być więc w zgodzie z ust. 2 powinienem
    > cały posiadany towar wpisać w koszt pomimo, że nie wydałem na niego ani gr
    > osza. Obawiam się, że może to być uznane za okradanie państwa, gdyż niejak
    > o "zwolnię się" z podatku dochodowego.
    >    W trakcie konsultacji doradzono mi, żebym uwidocznił fakt posiadania t
    > owaru w PKPiR, bez uznawania go jako koszt. Jednak i ten sposób nie wydaje
    > mi się ani właściwy, ani przejrzysty, gdyż PKPiR spełniałaby dodatkową rol
    > ę ewidencji stanów magazynowych.
    >
    >    Proszę o pomoc jak prawidłowo powinienem księgować obrót w PKPiR w prz
    > ypadku wymienionych umów.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > D. Konopka
    > no właśnie jak księgować komis i jak sprzedawać z komisu np.samochody czy
    nadal mogę wystawiać fv +marżę a samochody ze stawką zwolnioną


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 03.06.04 20:23 Opix

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1