    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kilometrowka - raz jeszcze...
    Date: Wed, 24 Jul 2002 09:47:53 +0200

    Użytkownik Jacek napisał:
    > To może ja tak z boku przedstawię mniej niż typowy przypadek.oto on
    > -jest firma jednosobowa prowadząca jakąś DG no i jak to sie często
    > ostatnio zdarza nie wiedzie się jej najlepiej,ale posiada samochód
    > ciężarowy -przedsiębiorca (ale dumnie to brzmi) szuka pracy i
    > znajduje ją w firmie X,gdzie zostaje zatrudniony na umowę o pracę
    > na stanowisku typu przedstawiciel handlowy,co oznacza w tym
    > przypadku dużo wyjazdów z wykorzystaniem w/w samochodu będącego
    > właśnością pracownika.Pracownik więc jest jednocześnie pracownikiem
    > i przedsiębiorcą posiadającym auto ciężarowe. Jak prowadzić
> [...]
    To nie jest dobre rozwiązanie.
    Po pierwsze - kilometrówka nie dotyczy samochdów będących środkiem
    trwałym.
    W przypadku samochodów ciężarowych nie prowadzi sie kilometrówki w
    ogóle i nie dotyczą ich żadne limity ani stawki.
    Te przepisy dotycza wyłacznie samochodów osobowych nie wprowadzonych
    do ewidencji środków trwałych.
    Jeżli chcesz być wzorowy podatnikiem, musisz po prostu policzyc ile
    kilometrów przejechaleś w działalności, ile "na etaice" i
    proporcjonalnie zmiejszyć sobie w DG koszty uzyskania.
    Ale nie ma to nic wspólnego z kilometrowką.
    Zresztą w opisanej sytuacji z samochodem osobowym sprawa byłaby
    identyczna - powinieneś zmniejszać koszty rzeczywiste, a nie wyliczone
    na podstawie limitów i stawek.
    A żeby byc świetlanym przykładem, możesz jeszcz proporcjonalnie
    wyłaczyć z KUP amortyzację. O ile bardzo Ci na tym zależy.
    I o ile US jest w stanie udowodnić Ci, że samochód firmowy
    wykorzystujesz na etacie (np. dostajesz do pracodawcy ryczałt lub
    kilometrówki). Ale tego akurat w twoich firmowych papierach nie widać.
    Ślad zostaje jedynie u pracodawcy.

    Kilometrówk, cokolwiek się pod tą nazwa rozumie, nie przystaje w ogóle
    do opisanej sytuacji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk