  • Data: 2007-03-21 23:23:03
    Temat: Re: Kilka pytań dot. numeracji i korekt
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Mar 2007, Anxy wrote:

    > KPiR, VAT, Memoriał
    >
    > Mam dwa pytania:
    >
    > 1. Czy dowody wewnętrzne mogę numerować w ramach pewnych podgrup. Tzn.
    > osobno delegacje (np. 1d/07; 2d/07 ...), osobno paragony (1p/07...) i osobno
    > pozostałe

    Ja tak robię.
    Mam do niektórych pozycji "uwagi własne" :)

    > (opłaty bankowe,

    ...tu używam identyfikatora transakcji bankowej.
    Ale przyznam iż to tylko dlatego, ze konta mam TYLKO internetowe więc
    nie mam problemu z "oznaczonym numerem lub w inny sposób" wyróżnikiem :)

    > dokument amortyzacji itp)?

    Hm... dla amortyzacji IMO dowodem ksiegowym jest numer pozycji
    w ewidencji SToWNiP!
    Jak to Maddy pisywała: "za wystawienie zbędnego DW głowy nikomu
    nie urwą" (czy "nie urwali"?).
    Ale konieczności nie widać! Przecież owa pozycja (jej numer) to
    niemal wzór "oznaczenia numerem lub w inny sposób" (jak chciał
    minister w rozporządzeniu) :)

    > 3. Czy jeżeli mam błąd w pit za wrzesień 2004 r., to muszę złożyć korektę
    > pit za wrzesień, październik, listopad i korektę rozliczenia za rok 2004?

    Na mój rozum tak.

    > jeżeli błąd jest na moją niekorzyść, to też muszę składać korekty (nie chcę
    > zwrotu podatku, bo kwota znikoma), czy wystarczy że poprawię u siebie?

    Primo - czy mamy do czynienia z "błędem".
    Znaczy idzie o to, co było źródłem błędu - bo czym innym jest IMO
    zawyżenie przychodu, a czym innym zaniżenie kosztu (zdaje się że
    nie ma przymusu *uznania za koszt*, nawet jeśliby był obowiązek
    zaksięgowania czegoś).
    A pytanie dodatkowe będzie takie: czy za nieskorygowanie "na własną
    szkodę" (z zaznaczeniem "u siebie") jest jakaś sankcja?

    pzdr, Gotfryd