  • Data: 2006-09-15 08:03:09
    Temat: Re: Kiedy nabyłem mieszkanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Sep 2006, jureq wrote:

> [...]

    wKF: jest spółdzielcze lokatorskie prawo do mieszkania i spółdzielcze
    własnościowe prawo do mieszkania. Wynalazku pt. "lokatorskie własności"
    AFAIK nie ma i nie było :)
    Marudzę sobie, ale... ale IMO warto żeby świadomość co jest czym
    jakaś była :)

    Czyli nabyliście mieszkania.
    Wcześniej mieliścia dożywotnie zbywalne prawo mieszkania w tym
    mieszkaniu - różnica niby niewielka, ale mieszkanie *nie było
    wasze*.

    > Też nie wiem skąd te 5 lat - co to za podatek.

    Dochodowy!
    Przy zbywaniu mieszkania przed 5 latami od nabycia, za wyjątkiem
    nabycia przez darowiznę lub spadek *i opłacenia podatku*, należy
    się ryczałt od przychodu - duzy, bo 10%.

    > Ale jeśli chodzi o twoje pytanie, to [...]
    > niestety datą nabycia mieszkania jest ta data z aktu notarialnego.

    Ano...

    pzdr, Gotfryd