  • Data: 2003-09-15 07:16:39
    Temat: Re: Kiedy księgować fakt. telekom.
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ANIOŁ wrote:

    > Z jaką datą księgować faktury (koszty), które dostaje od
    > operatora telekomunikacyjnego.
    > Płacę je przelewem. Data sprzedaży jest np. 01.08.2003
    > z terminem płatności 14 dni. Ja robię przelew np. 05.08.2003.
    >
    > Księgować z datą na fakturze czy z datą faktycznej realizacji
    > przelewu. Jeśli to drugie to czy do faktury dołączać ksero wyciągu
    > bankowego, bo przelew robię przez internet i nie mam pokwitowania na
    > papierze ?

    Do podatku dochodowego tak jak wszystkie inne faktury, czyli z datą
    otrzymania. Do VAT - z dniem terminu płatności zapisanym na fakturze.
    To czy zapłaciłeś czy nie w zasadzie nie ma żadnego znaczenia dla
    księgowania, więc wyciąg jest niepotrzebny. Jedyny wyjątek to pewne
    zwroty VAT, które dotyczą tylko faktur zapłaconych w całości.