    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kiedy KUP
    Date: Sat, 3 Mar 2007 08:52:00 +0100

    joan wrote:

    > 1. Jednoosobowa DG, rozliczam sie na KPiR, ksieguje rachunki i
    > faktury w dacie otrzymania, a za media w dacie platnosci.

    Część z tego dotyczy pewnie rozliczenia VAT, a i tak błędnie.
    Tzn opcja takiego występowanie terminów nie pasuje
    do żadnego z poprawnych sposobów rozliczania.

    > 1. W 2005 wplacilem depozyt 500 euro, ktory mial byc zwrocony po
    > zwolnieniu wynajmowanego mieszkania. Depozyt jako depozyt - kosztu
    > nie stanowil, zaksiegowany nie zostal.

    OK.

    > prad i sprzatanie oraz zwrot depozytu (na rachunek bankowy),
    > pomniejszony o te rachunki.

    Jeśli rachunki za wodę itp były w złotówkach,
    to ktoś przeliczył Ci już depozyt i pewnie nie masz nic do gadania.
    Potraktuj ten przelew jako zapłatę za rachunki i zwrot reszty depozytu.

    Rachunki zostaly wystawione z data
    > listopadowa (2006) lub grudniowa (2006), z platnoscia na grudzien
    > 2006 lub styczen 2007. Pytania jakie mam to:
    > 1. Kiedy powinnam zaksiegowac te rachunki? 31 grudnia - poniewaz
    > dotycza zeszlego roku, czy w dacie ich otrzymania (luty 2007)?

    A to zależy od paru rzeczy:
    w VAT
    - jeśli nie zdążysz rozliczyć za
    miesiąc w którym przypada termin płatności
    (lub następnym), to możesz zrezygnować z odliczenia
    albo zrobić korekty

    w dochodowym
    - zależy jakich okresów dotyczyły
    te rachunki: jeśli roku 2006, to wrzuć do kosztów 2006-
    jeśli to jeszcze możliwe, a jak to już niemożliwe, to ujmuj już w 2007

    > 2. Jaki kurs przeliczeniowy zastosowac?
    > 3. Jak policzyc roznice kursowe?

    Po prostu oddano Ci mniej depozytu i przeliczono go jakoś.
    Skoro nie stanowił KUP u Ciebie, to ja nie widzę problemu różnic kursowych.
    Albo negocjuj lepszy kurs wymiany, bo tak naprwadę ta operacja była
    wymianą 500 euro po kursie wynajmującego.