  • Data: 2012-03-28 20:14:26
    Temat: Re: Kara: nota czy faktura
    Od: Sławek <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.03.2012 23:56, Mateusz pisze:
    > Witam.
    >
    > Muszę naliczyć karę za zerwanie umowy. Nie wiem jakim zrobić to dokumentem.
    > Proszę o podpowiedź czy muszę wystawiać fakturę VAT czy wystarczy nota
    > obciążeniowa?
    >

    > Poniżej fragment regulaminu promocyjnego:
    >
    > 3. Zawarcie Umowy w Promocji ,,Najlepsza oferta" związane jest z przyznaniem
    > Aonentowi ulgi w zakresie miesięcznej opłaty abonamentowej w okresie
    > promocyjnym, ulgi obliczanej jako różnica pomiędzy miesięczną opłatą
    > abonamentową, właściwą dla Opcji Usługi w Umowie na czas nieokreślony, a
> [...]
    Mam wątpliwości, czy to jest kara, gdyż związana jest ona ściśle
    z ulgą promocyjną. Gdyby nie było ulgi, kwota ta byłaby częścią
    umowy i podlegałaby pod VAT. Na dodatek kwota tej "kary" ma być
    pomniejszona "o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia
    zawarcia umowy lub aneksu do umowy do dnia jej rozwiązania".
    Przez sam fakt nazwania tej kwoty "karą" chyba się karą nie staje.
    Ja tu widzę proporcjonalny zwrot kwoty, stanowiącej ulgę.

    Sławek