  • 1. Data: 2012-03-26 23:56:09
    Temat: Kara: nota czy faktura
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Witam.

    Muszę naliczyć karę za zerwanie umowy. Nie wiem jakim zrobić to dokumentem.
    Proszę o podpowiedź czy muszę wystawiać fakturę VAT czy wystarczy nota
    obciążeniowa?

    Poniżej fragment regulaminu promocyjnego:

    3. Zawarcie Umowy w Promocji ,,Najlepsza oferta" związane jest z przyznaniem
    Aonentowi ulgi w zakresie miesięcznej opłaty abonamentowej w okresie
    promocyjnym, ulgi obliczanej jako różnica pomiędzy miesięczną opłatą
    abonamentową, właściwą dla Opcji Usługi w Umowie na czas nieokreślony, a
    miesięczną opłatą abonamentową, właściwą dla Opcji Usługi w ofercie
    promocyjnej, przez cały okres na jaki została zawarta Umowa na warunkach
    Promocji - wysokość ulgi za cały okres obowiązywania Umowy wynosi 360,00zł.

    4. Jeśli Abonent, rozwiąże umowę o świadczenie usługi Dostęp do sieci
    Internet przed upływem okresu, na jaki została zawarta, zostanie obciążony
    karą umowną w wysokości kwoty ulgi wyszczególnionej w ust. 3, związaną z
    przyznaną w ramach Promocji ulgą w zakresie opłaty abonamentowej,
    pomniejszoną o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy
    lub aneksu do umowy do dnia jej rozwiązania.

    Według mnie taka kara nie podlega VAT.

    Pozdrawiam

    Mateusz

  • 2. Data: 2012-03-28 20:14:26
    Temat: Re: Kara: nota czy faktura
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 26.03.2012 23:56, Mateusz pisze:
> [...]
    > pomniejszoną o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy
    > lub aneksu do umowy do dnia jej rozwiązania.

    Mam wątpliwości, czy to jest kara, gdyż związana jest ona ściśle
    z ulgą promocyjną. Gdyby nie było ulgi, kwota ta byłaby częścią
    umowy i podlegałaby pod VAT. Na dodatek kwota tej "kary" ma być
    pomniejszona "o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia
    zawarcia umowy lub aneksu do umowy do dnia jej rozwiązania".
    Przez sam fakt nazwania tej kwoty "karą" chyba się karą nie staje.
    Ja tu widzę proporcjonalny zwrot kwoty, stanowiącej ulgę.

    Sławek

  • 3. Data: 2012-03-28 21:40:31
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Dnia Wed, 28 Mar 2012 20:14:26 +0200, Sławek napisał(a):

> [...]
    > Przez sam fakt nazwania tej kwoty "karą" chyba się karą nie staje.
    > Ja tu widzę proporcjonalny zwrot kwoty, stanowiącej ulgę.

    Dzięki za rzeczowe argumenty.

    Mateusz