    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR - kasa a memoriał
    Date: Sat, 15 Feb 2003 17:47:59 +0100

    On Thu, 13 Feb 2003, ppinq wrote:
    [...]
    >+ "Kasa" - dostaję fakturę, chowam ją do szuflady i wpisuję
    >+ do książki dopiero w dniu jej opłacenia.

    Sprzeciw. "Ujęcie w koszt" a "wpisanie do KPiR" to mogą
    być 2 różne sprawy. Załóżmy że jesteś nieVATowcem: jak
    rozwikłasz nakaz z rozp. ds. KPiR:
    +++
    § 17. 1. Zakup materiałów podstawowych oraz towarów handlowych musi być
    wpisany do księgi, z zastrzeżeniem § 30, niezwłocznie po ich otrzymaniu,
    najpóźniej przed przekazaniem do magazynu, przerobu lub sprzedaży.
    ---
    ??
    Inna sprawa, że nie wiem jak "kasowcy" robią - Maddy nie napisze
    bo jak widać z listów jak dorwie "kasiarza" to go zaraz przerabia :),
    ale może kto inny się pofatyguje ? :)

    >+ Czy do każdej takiej
    >+ faktury muszę podpinać potwierdzenie przelewu ?

    Ja tam nie wiem, ale na dziś, jakby mi kto kazał kasę
    zastosować - to uznałbym że wyciąg z listą przelewów
    też jest dobry. Mylę się - czy ujdzie jako "dowód zapłaty" ?

    >+ "Memoriał" - po otrzymaniu faktury wpisuję ją w tym samym
    >+ dniu i moment płatności nie ma żadnego znaczenia.
    >+
    >+ Pytanie zasadnicze - jeśli to co wyżej napisałem jest prawdą,
    >+ to jaka jest podstawa prawna takiego postępowania ?

    Gwoli ścisłości - to uchylając się sumiennie :) od podejrzewanego
    zamiaru (twojego) jeśli chodzi o kasę, stwierdzę że opis "memoriału"
    mi się nie podoba: koszt ujmujesz "w okresie którego dotyczy",
    z zastrzeżeniem "chyba że się nie da" ! :)
    Ponieważ sam problemu "zapasów materiałów niehandlowych" raczej
    nie mam to nie wnikałem za bardzo - ale może ktoś skomentuje:
    kupujesz materiały które będą zuzyte w ramach umowy już podpisanej,
    ale dopiero planowanej do zrobienia za kwartał. Kiedy to
    ma być koszt ?

    pzdr, Gotfryd
    (bynajmniej nie doradca i nie księgowy)