  • Data: 2003-02-15 22:55:01
    Temat: Re: KPiR - kasa a memoriał
    Od: "ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >IMHO słusznie :), ale doświadczenia w tej materii nie mam.
    >Ani "kasy", ani wielkiego magazynu,

    Kusi mnie "kasa" bo nie posiadam i nie planuję żadnych towarów
    handlowych :)

    >no i mam VAT który daje
    >narzędzie "trybu par. 30" :) - niemniej należałoby wpis
    >zrobić w dniu przyjęcia.

    Może niekoniecznie bo w par.17 jest "z zastrzeżeniem par.30"?
    Ja na szczęście VATu nie mam, ale również przymierzam się
    do "trybu par.30" - czyżby nie było to możliwe???
    Nie stosuję sprzedaży bezrachunkowej więc z par.30.3 wyniosłem
    przekonanie, że nawet nie potrzebowałbym żadnej ewidencji
    i wystarczy poczciwa szuflada :))

    >[...]
    >
    >Właśnie przymierzam się do definitywnego rozgryzienia takiego
    >problemu :[, bo 20. blisko :(

    Przy "kasie" nie miałbyś takich problemów :))

    >IMHO "można zapisywać" służy właśnie do rozwiązania takich
    >problemów jak konieczność wpisu (o ile ktoś nie ma *osobnej*
    >ewidencji przychodów i rozchodów) bieżących operacji kupna
    >i sprzedaży - w końcu możliwe jest również że przychód
    >powstanie przed oobowiązkiem podatkowym :) (hm... zaliczki ?)

    Zaliczki na gruncie updf to dla mnie dziwna rzecz, ale na razie
    nie chcę wprowadzać zamieszania.
    Zakładając, że wpiszesz do 16 otrzymaną FV dotyczącą przyszłego
    okresu, to jak chcesz ją stamtąd "wyjąć" we właściwym
    momencie ?

    >Nie marudź !!
    >Nie dość że trzeba fakturę ujmować w 2 lokalizacjach (operacja
    >i zapłata) to jeszcze stosik kwitków (zapłaty) trzymać.

    W "kasie" 2 lokalizacje dotyczą chyba tylko towarów handl.
    i mat. podst. wg par.17.
    Wydaje mi się, że dla innych kosztów wystarczy jeden wpis i wtedy
    bardzo ładnie "data zdarzenia gosp." pokrywa się z datą
    wykonania płatności (czysto i schludnie) - chyba że czegoś
    jeszcze nie doczytałem i zyję w błogiej nieświadomości ;)

    >No i stracić na podatku kredytując Skarb :], bo przecież
    >wpływy wpisujesz memoriałowo lub w momencie wystawienia
    >faktury (nie bić, to nie jest ściśle memoriałowo !! rozp.
    >ds. KPiR: VATowcy mogą zaliczać przychód w momencie
    >wystawienia faktury, § 22.1.1)

    Ale Skarb kredytujesz tylko wtedy gdy chcesz tworzyć zatory
    płatnicze ;)
    Jeśli nie chcesz się do nich przyczyniać lub nie masz takich
    możliwości (np.ja) to zalety memoriału znikają, a zostają
    same wady.

    >Właśnie twoje pytanie dobrze mi zrobiło, bo potknąłem
    >się o jasny wykład że przełom roku należy zaliczać
    >ściśle memoriałowo (tj. do właściwego roku) - jeszcze
    >tylko nie rozumiem czy zapis z § 22.2 znaczy że mam
    >"papiery" wpisać drugi raz, tylko bez kwoty.

    A rzeczywiście - tak to jakoś głupio napisane :(

    >IMHO to byłoby tak: chcesz rozliczać się jakoś cały rok.
    >A w kolejnych miesiącach wpłacasz zaliczki, obejmujące
    >części roku. No to zasada księgowania, wyłączając
    >określone w przepisach wyjątki - powinna być taka sama
    >jak dla całego roku.
    >Prawda, czarno na białym nie widzę...

    Też tak próbowałem kombinować, że niby ten "rok podatkowy"
    jest rozciągliwy od 1 do 12 miesięcy ale wydało mi się to
    trochę naciągane niestety i stąd mój niepokój.

    Pozdrawiam
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl