eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR: faktury korygujące, podsumowanie miesiąca oraz opłaty telefoniczne › Re: KPiR: faktury korygujące, podsumowanie miesiąca oraz opłaty telefoniczne
    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR: faktury korygujące, podsumowanie miesiąca oraz opłaty
    telefoniczne
    Date: Sat, 09 Sep 2006 20:40:33 +0200

    Ja się podzielę tym jak ja robię:

    KPiR(na zasadach biura rachunkowego) prowadzę sobie w arkuszu OpenOffice,
    miesiące mieszczą mi się na jednej stronie więc nie mam problemu.
    Na koniec strony daję: Suma strony, Przenisienie z poprz, Suma od początku
    roku.

    Drukuję, wychodzą dwie kartki A4, jedną przycinam i doklejam drugą,
    zszywam dla pewności,
    następnie dopinam do istniejącej księgi czyli księga za cały rok ma ~24
    zszywki na grzbiecie -
    po 12 na górze i na dole.

    Rozporządzenie mówi:

    "
    1. W razie prowadzenia księgi przy zastosowaniu technik informatycznych,
    warunkiem uznania ksiąg za prawidłowe jest:
    1) określenie na piśmie szczegółowej instrukcji obsługi programu
    komputerowego, wykorzystywanego do prowadzenia ksiąg,
    2) stosowanie programu komputerowego zapewniającego bezzwłoczny wgląd w
    treść dokonywanych zapisów oraz wydrukowanie wszystkich danych w porządku
    chronologicznym, zgodnie z wzorem księgi,
    3) przechowywanie zapisanych danych na magnetycznych nośnikach informacji,
    do czasu wydruku zawartych na nich danych, w sposób chroniący przed
    zatarciem lub zniekształceniem tych danych albo naruszeniem ustalonych
    zasad ich przetwarzania.
    2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, na koniec każdego miesiąca w
    czasie zapewniającym prawidłowe i terminowe rozliczenia z budżetem, lecz
    nie później niż do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni, podatnik
    jest obowiązany sporządzić wydruk zapisów dokonanych za dany miesiąc.
    Wydruk powinien być zgodny z wzorem księgi określonym w załączniku nr 1 do
    rozporządzenia.
    3. Podatnik posługujący się programem komputerowym, który nie zapewnia
    wydrukowania księgi, według wzoru określonego w załączniku nr 1, jest
    obowiązany założyć księgę, o której mowa w § 2 ust. 1. Po zakończeniu
    miesiąca należy sporządzić wydruk komputerowy zawierający podsumowanie
    zapisów za dany miesiąc i wpisać do odpowiednich kolumn księgi sumy
    miesięczne wynikające z tego wydruku.
    "

    Nie używam żadnego programu, w razie czego mam Małą Księgowość
    Rzeczypospolitej.
    W razie gdyby ktoś się przyczepił - 1.3 mówi wyraźnie do kiedy trzeba
    trzymać dane na kompie.
    Jeśli kontrola przyjdzie za wcześnie, to nie będę miał wprowadzonego
    miesiąca jeszcze a poprzednie już wydrukowane i skasowane - więc won
    panowie. Jeśli kontrola przyjdzie po tym jak zakończę miesiąc to
    im pokaże wydruk a na kompie już skasowałem bo tak mi się podobało.

    Rozporządzenie pisał chyba jakiś debil z tytułem doktora/profesora, na
    szczęście można klucząc pomiędzy
    przepisami znaleźć sensowne rozwiązanie jak wyżej