eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem! › Re: KPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem!
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 4 Oct 2011 10:40:59 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: KPiR bez VATu, PayPal, kursy, prowizje, i import uslug. Wszystko razem!
    <c...@y...googlegroups.com>
    <j5210j$mnp$1@news.onet.pl>
    <7...@j...googlegroups.com>
    <j6757b$m1i$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1110012132540.1212@quad>
    <j69e5i$ded$1@news.onet.pl>

    On Sun, 2 Oct 2011, tomek wrote:

    > Importu 23% też nie ma ;)

    To co tam jest? :)
    Chodzi o to, że rozumowanie wyżej jest IMO błędne co do kolejności.
    Kolejność jest taka, że nie ma obowiązku wykazywania w ewidencji
    żadnego dokumentu tylko dlatego, że go wystawiono (acz nie ma
    również takiego zakazu).
    Obowiązek działa w drugą stronę: trzeba wskazać przepis z którego
    wynika, że dana wartość ma się znaleźć *na deklaracji*.
    To jest podstawą obowiązku ujmowania w ewidencji.
    Zapis powinien więc powołać się na obligatoryjne ujęcie
    w ewidencji z powodu koniecznosci ujęcia na deklaracji,
    o czym po prawdzie wspomniałeś, ale tak jakby należało
    wpisać do deklaracji "bo będzie w ewidencji".
    Zacytowana treść brzmi tak, jakby konieczność wpisania
    do deklaracji wynikała z konieczności "cośzrobienia" (znaczy
    wpisania "gdzieś") z fakturą wewnętrzną.
    No chyba że źle zrozumiałem - ale jeśli kwota zwolnioniona
    *nie zawiera VAT*, to musi istnieć przepis nakazujący ująć
    ową kwotę[1], bądź musi istnieć algorytm z którego wynika wpływ
    tej kwoty na inne kwoty wykazane w deklaracji[2]

    [1] przykładem dość stare deklaracje, na których należało wykazać
    kwoty nabycia paliw do samochodów osobowych, *mimo* zastrzeżenia
    niżej
    [2] tak jak ma to miejsce przy proporcji zakupów: zakup zwolniony
    wpływa na kwotę podatku należnego; w innych przypadkach
    nieujęcie nie powoduje żadnych skutków, mimo że rubryka
    na "kwotę brutto" istnieje (ale nie istnieje obowiązek
    ujmowania wartości zakupu do rozliczenia VAT).

    To raz jeszcze: z czego, z jakiego przepisu, wynika obowiązek
    ujęcia na deklaracji (którejkolwiek) kwoty wartości nabywanej
    usługi zwolnionej?
    Bo chyba o odpowiedź na to pytanie poszło.

    pzdr, Gotfryd