  • Data: 2006-02-14 13:12:07
    Temat: Re: Jednoosobowa działalność gospodarcza.
    Od: "Ryan3" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Czy czy składkę na ZUS mogę wpisać sobie w koszty firmy? Jeżeli tak to
    > na jakich zasadach?

    Tak. Skladke na spoleczne odliczasz od dochodu a na zdrowotne od podatku (w
    wyskokosci 7,75 %, mimo ze zaplaciles 8,75)

    > 2. Kolejne pytanie dotyczące kosztów - czy mogę traktować jako koszt
    > przesjazdy PKP? Miałem parę wyjazdów - faktycznie związanych z firmą i na
    > te droższe bilety brałem fakury VAT.. czy w takim razie mogę je
    > wyszczególnić w księdze wydatków?

    Tam. Mozesz. W Twoim przypadku tez jest to koszt uzyskania przychodu.

    > 3. Czy jeżeli w pierwszym miesiącu swojej działalności mój dochód wynosi
    > zero (mam praktycznie same koszty) - to muszę oddawać pit-5? zcy wystarczy
    > sam vat-7?

    Nie musisz skladac PIT-5 dopoki nie wyjdzie ci ze masz zaplacic podatek

    > 4.Jeszcze jedno pytanie.. tym razem dotyczące ZUSu. Wypełniłem DRA i
    > wysłałem go do ZUSu za pośrednictwem płatnika, jednak ostatnio słyszałem,
    > że za pośrednictwem płatnika deklaracje mogą przesyłać tylko firmy
    > zatrudniejące wielu pracowników, nie wydaje mi się to jednak
    > prawdopodobne.

    Tego nie jestem pewien, ale nie wydaje mi sie zeby to bylo prawda. Ja
    drukuje z platnika i wysylam. Ala zamierzam to robic tez droga
    elektroniczna, a tez korzystam z obnizonego Zusu.
    Pozdrawiam i zycze powodzenia z dzialalnoscia.