eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJaki VAT dla firmy świadczącej usługę dostępu do internetu › Re: Jaki VAT dla firmy świadczącej usługę dostępu do internetu
  • Data: 2003-11-05 09:04:18
    Temat: Re: Jaki VAT dla firmy świadczącej usługę dostępu do internetu
    Od: "MSP" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Indiana <z...@k...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bo6rs8$bqq$...@n...news.tpi.pl...
    > Sprawdziłem i mam wrażenie że mówimy o całkiem dwu różnych rzeczach
    > mogę zatem prosić o jakiś sensowny komentarz do poniższego (!???)
    > Jak to się ma do 7% podatku za dostęp do Internetu a w szczególności
    > instalacji.
    >
    > USTAWA z dnia 8 stycznia 1993 r.
    > o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.

    > Art. 51. 1. Opodatkowaniu podatkiem według stawki 7% podlega również
    > sprzedaż:
    >
    > 1) w okresie do 31 grudnia 1995 r. - surowców energetycznych i nośników
    > energii wymienionych w załączniku nr 4 do ustawy,

> [...]

    Witaj,
    sorki, ale pomyliłam się-"czeski błąd"- powinna byc pozycja 83;))) a przez
    to, to głupotka wyszła....
    Nie mogłam wczoraj, bo początek miesiąca powoduje, ze papiery
    fruwają......;))) ale pofatygowałam sie wieczorem i pogrzebałam w kompie.

    Poniżej przesyłam Ci wyjaśnienia Izb Skarbowych-odpowiedzi na pytania
    podatników. Mam nadzieję, że rozwieje to Twoje wątpliwości i będzie
    potwierdzeniem tego, co napisałam wcześniej ..........

    1.
    "Nr Pytania: 933
    Lokalizacja: Wyjaśnienia urzędów skarbowych woj.mazowieckiego w zakresie
    przepisów prawa podatkowego
    Data: 2003-05-20
    .......Czy stowarzyszenie powinno być płatnikiem podatku VAT .......
    Odpowiedź:
    Zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 08.01.1993r. o podatku od
    towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 z późn. zm.)
    opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega ......
    ....Opodatkowaniu podlega więc, na podstawie w/w przepisu np. montaż
    instalacji kablowej. Stawka wynosi 7% w przypadku montażu instalacji w
    obiektach budownictwa mieszkaniowego /art. 51 ust. 1 pkt 2 lt." b " cyt.
    ustawy/, przy czym podstawę opodatkowania przyjmuje się w trybie art. 15
    ust. 3 cyt. ustawy......

    2.
    Urząd Skarbowy Olsztyn, 2003.01.16
    w Olsztynie

    USIV/II/443-87/03

    Odpowiadając na pismo .........W myśl art. 51 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 8
    stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.
    U. nr 11, poz. 50 z późn. zm.)
    w okresie do 31.12.2003 r. m.in. budowa i remont budynków wymienionych poz.
    86 załącznika nr 5 do wyżej cytowanej ustawy w brzmieniu obowiązującym od
    01.01.2003 r (poprzednio poz.76 załącznika nr 5) - podlega opodatkowaniu 7%
    stawka podatku od towarów i usług.
    Usługi instalacji sieci komputerowej oraz sieci radiowo - telewizyjnej
    w budynkach wymienionych w poz. 86 załącznika nr 5 do w/w ustawy - podlegają
    opodatkowaniu 7% stawką podatku od towarów i usług na podstawie cytowanego
    wyżej przepisu...........

    Według mojej wiedzy-znam 3 providerów w województwie łódzkim, którzy stosują
    w/w zasady.
    Rzeczywiście TPSA rozgranicza na fakturach swoje usługi-na 22% i na 7%.
    W przypadku opłaty za łącza (za km), czyli tzw. dzierżawki-stosuje 22%,
    natomiast w przypadku dostarczania sygnału-czyli 64.20-7%. POLPAK np. z
    niezrozumiałych dla mnie względów (ale na technicznych aspektach się nie
    znam) stosuje stawkę 22% przy KWIU (sic!!!) a nie PKWIU!!!!!! :))) 64.20.
    Dla mnie dziwne.... NETIA z kolei daje 7%. Paranoja:)))

    Pozdrawiam
    MSP