    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak zaksięgować zasądzoną kwotę dla pracownika
    Date: Mon, 11 Jan 2010 09:13:23 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Dlaczego Wy?
    >
    > Już kiedyś było, chyba oddzielnie tu, oddzielnie na .prawo (osobne
    > sprawy) i ku mojemu zdziwieniu nikt nie powołał się na art.42e UoPDoOF.
    >
    > A ja się pytam (podobnie jak wtedy, odpowiedzi AFAIR nie otrzymałem)
    > - DLACZEGO?
    > Skoro to komornik jest płatnikiem,

    problem polega na tym, że płatnikiem jest tylko od strony podatku
    dochodowego, o składek ZUSowskich już nie

    pieniądze wziął, to wziął na siebie
    > i zmartwienie z funkcją płatnika oraz ustaleniem (pewnie wraz z powodem,
    > trzeba ustalić wg pozwu) jak to miało być, niech oni pytają Wysokiego
    > Sądu :)
    > Jeśli to nie są "świadczenia pracownicze", lecz odszkodowanie, to
    > składki się nie należą, więc również nie ma problemu, prawda?

    wtedy nie ma, komornik odprowadza podatek i wystawia PITa - bo dla
    podatku dochodowego jest płatnikiem

    > Tak, jest problem: "co wpisać do PIT-xx".
    > Hm... ale tego PITa to powinien chyba wystawić PŁATNIK, prawda?
    > Czyli *NIE* Wy, dobrze mi wychodzi?
    >
    > Coś czuję że po pierwszej takiej akcji z papierkologią w ZUS komornicy
    > przestaną lubić sprawy pracownicze (nawet te "proste i łatwe",
    > czyli kiedy zakład ma pieniądze) :D

    co do ZUS - żadna Pani nie chce się wypowiedzieć na ten temat, każą
    składać pisma o odpowiedź;>
    wygląda na to, że pracodawca ma obowiązek rozliczyć składki, a od
    pracownika na drodze powództwa cywilnego żądać zwrotu zapłaconych
    składek, które obciążyć powinny pracownika