  • Data: 2010-01-12 08:08:24
    Temat: Re: Jak zaksięgować zasądzoną kwotę dla pracownika
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Mon, 11 Jan 2010, gonia wrote:
    >

    > No ale to byłoby prostsze - uzyskać od komornika informację
    > ile wpisał, społecznych tyle samo, rentowych tyle samo, resztę
    > się wydedukowałoby ;)

    od komornika można bez problemów i w tempie ekspresowym uzyskać tylko
    zajęcie, natomiast rozliczeń kwot często wielomilionowych już nie.
    Oczywiście są takie kancelarie, które informują od kogo ile i komu za
    co. Ale to są wyjątki potwierdzające regułę,

    > Ale to, jeśli chodzi o składki pracownika, bez sensu: przecież
    > MA JE KOMORNIK, prawda?

    Nie, ma je pracownik.Bo komornik przekazuje pracownikowi zasądzoną
    kwotę, pomniejszoną zgodnie z ustawą o podatku dochodowym jedynie o
    należny podatek dochodowy.A przynajmniej powinien. Ale to już i tak jego
    broszka, bo to on jest płatnikiem.

    > Taa... "kradzież w świetle prawa"? (ze strony komornika).

    raczej od strony zasądzanych wyroków.Albo raczej brak jakichś wytycznych
    jak temat ugryźć, szczególnie w świetle niewypłaconych wynagrodzeń. Bo
    jak pracownik wystąpi o kwotę netto, to pomijając zmiany stawek na
    przełomie roku podatkowego, otrzyma i tak za mało, bo podatek odprowadza
    płatnik(komornik) od kwoty wypłaconej (w tym wypadku zasądzonej). Jeżeli
    wystąpi o brutto, wówczas pojawia się problem nieszczęsnych składek.
    Moim zdaniem powinno wyglądać to tak, że komornik informuje pracodawcę o
    chęci podzielenia się z byłym pracownikiem zasądzoną kwotą, pracodawca
    przedstawia sporządzoną listę do wypłaty z podziałem, ile pieniędzy ma
    trafić do pracownika, ile do US a ile ZUS. Tak, jak działa to w
    przypadku sprzedaży ruchomości w ramach egzekucji - komornik wynikającą
    z faktury kwotę VAT odprowadza na konto właściwego US, ale podatek
    należny ma obowiązek wykazać podatnik.