    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak z PIT-36 odczytać ile zarobiłem?
    Date: Fri, 11 Mar 2011 08:04:17 +0100

    W dniu 10.03.2011 18:42, mvoicem pisze:
    > Zakładając że w tym roku nie miałeś podwyżek/obniżej - zaglądasz na
    > konto, patrzysz ile Ci przelali w ostatnim miesiącu i mnożysz przez 12.
    > Problem z ewentualnymi premiami/nagrodami.

    No nie jest to takie proste. U mnie co miesiąc w zasadzie jest inna
    kwota. Do tego dochodzą trzynastki, grusze, świadczenia urlopowe,
    wyrównania podwyżek. Dla odmiany część wypłat jest obniżana o spłaty
    pożyczek. To, co wpływa na konto wymaga sumowania to raz, a dwa nadal
    nie odzwierciedla ile zarobiłem (patrz: pożyczki).

    > Jak to nie wystawiasz rachunków, to jakim cudem masz płacone za te umowy
    > o dzieło/zlecenie?

    Nie wiem, jakoś mam. Np. teraz wykonałem dzieło i w umowie było, że
    płacą na podstawie protokołu przyjęcia tego dzieła. W grudniu mi płacili
    dla odmiany na podstawie zestawienia dni i godzin, jakie spędziłem u
    nich. Mam też np. umowę o opiekę nad stroną WWW i tam płacą regularnie
    miesięcznie. Na początku miałem właśnie rachunki, ale ich prawnik
    przeredagował umowę i stwierdził, że nie ma potrzeby latania z
    rachunkami. Oni mi wysyłają mejlem informacje, ja aktualizuję stronkę, a
    raz w miesiącu wpływa kasa. I spotykamy się raz na rok z pitem11.

    W innym miejscu znów sobie generują sami rachunki.

    > Tak swoją drogą - jeżeli dobrze pamiętam, jesteś gorącym zwolennikiem
    > obrotu bezgotówkowego. A więc znakomita większość pieniędzy powinna
    > trafiać na twoje konto. To nie byłby najprostszy sposób na dowiedzenie
    > się *dokładne* jakie są twoje dochody?

    No niby tak, bo poza DG wszystko leci na konto. Ale to oznacza mozolne
    analizowanie obrotów konta, z uwzględnianiem pożyczek, których kwot też
    niestety nie znam. Do czegoś dojdę, ale skoro chcę się porównać z
    innymi, to jeszcze musieli by oni to samo zrobić.

    Miałem po prostu nadzieję, że to łatwo wyliczalne jest z PITów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek