    From: "Denyce" <d...@p...NOSPAMonet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak uniknąć środków trwałych - komputery
    Date: Mon, 16 Feb 2004 21:40:40 +0100

    Sluchajcie, sluchajcie.

    Wymyslilem tak: (choc nie wiem czy to trzyma sie kupy a i tak rodzi kolejne
    pytania).

    przekaze firmie stary komputer (skrzynke) i wpisze go w srodki trwale z LCD.
    LCD kosztuje ok. 3300 wiec rat sie raczej nie uniknie
    chyba ze wycenia sara skrzynke na 150 pln :-)

    dalej...

    kupuje nowego kompa i przekazuje firmie stary monitor, zestaw wrzucam w ST i
    amortyzuje jednorazowo.

    tylko teraz tak...

    na dniach chce kupic drukarke za 3000.

    w archiwum wyczytalem o pewnej decyzji NSA, ze drukarke trzeba wliczyc do
    kompa jako zestaw, chyba ze jest to np.
    specjalistyczny sprzet biurowy - drukarka ze skanerem i faxem (np.)
    moja co prawda nie jest specjalistyczna ale mam dwa kompy wiec moze dzialac
    zamiennie i nie jest przyporzadkowaa do zadnego
    zestawu (chyba ze musze cala siec traktowac calosciowo:-(

    ale....

    wyczytalem w archiwum jeszcze cos innego (co prawda 2000, nie wiem czy to
    prawda i czy jest to aktualne) :

    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&in
    lang=pl&threadm=slrn889f
    ei.pg.joshua2%40powercomp.home&rnum=28&prev=/groups%
    3Fq%3Damortyzacja%2Bkomp
    uter%2Bgroup:pl.soc.prawo.podatki%26hl%3Dpl%26lr%3D%
    26ie%3DUTF-8%26inlang%3D
    pl%26group%3Dpl.soc.prawo.podatki%26start%3D20%26sa%
    3DN

    jezeli mamy kompa za <3500 to nie trzeba go wrzucac w ST i modernizacje,
    chocby przekraczala i 10000 wrzucamu jednorazowo w KUP.
    Nie jest to powiekszenie wartosci ST bo jako takiego nie ma.

    nastepne ale...

    przeciez o tym czy zaliczamy cos do srodkow trwalych (jak sama nazwa
    wskazuje) decyduje przewidywany okres urzytkowania,
    wiec nie mam tu chyba dowolnosci jezeli ma mi to sluzyc dluzej niz rok :-(

    kolejne ale...

    jezeli nie wpisujemy wniesionego sprzetu w ST tylko w wyposazenie do nie
    mozna zaliczyc go w koszty... tak wyczytalem w archiwum.
    (ale to bym jeszcze przezyl)

    Paranoja...
    Sam juz nie wiem :-(

    Moze to pierwsze rozwiazanie bedzie najlepsze. Bede mial jendego kompa w
    srodkach trwalych i w razie czego bedzie co upgradeowac, gdybym chcial
    dokupic do niego Bog wie co.
    Zawsze jest mniej pretekstow dla US do czepiania sie.

    Pozdrawiam
    Denyce