  • Data: 2004-02-18 00:53:25
    Temat: Re: Jak uniknąć środków trwałych - komputery
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Feb 2004, Denyce wrote:

    >+ > > jezeli nie wpisujemy wniesionego sprzetu w ST tylko w wyposazenie do nie
    >+ > > mozna zaliczyc go w koszty... tak wyczytalem w archiwum.
    >+ > > (ale to bym jeszcze przezyl)
    >+ >
    >+ > Czekaj, dlaczego nie? Mam ostatnio te same dylematy, co Ty, ale do tak
    >+ > zaskakującego wniosku nie doszedłem. ;)
    >+
    >+ Znalazlem to w archiwum. To pisal (o ile dobrze pamietam) Pan Gotfryd.

    Grupowicz, sir. Na "panów" przejdziemy przy innej okazji ;)

    To nie mój pomysł: o ile się nie mylę zapodała wykład Orka
    (sprawdzic w archiwach tak 2000...2002 kto zacz, jak ktoś
    nie wie).

    Wykład jest krótki:
    - zaliczenie w koszt towarów handlowych stanowiących własność
    osobistą dozwolone jest na podstawie par.27 rozp. o KPiR
    - zaliczenie w koszt wartości ST (ale nie WNiP, czym mnie kiedyś
    zaskoczono :>) dozwolone jest na podstawie art.22a UoPDoOF
    (nie ma ograniczenia na "powód własności")
    - osoby wskazujące inne niż towar handlowy i ST składniki
    majątku których wartość w innej postaci niż *poniesiony
    w celu gospodarczym* (zauważ: "w celu", art.22.1 ustawy !)
    koszt nabycia jako koszt uzyskania przychodu proszone
    są o podanie podstawy prawnej.

    >+ Zreszta mam taka ksiazke, ABC Small Business'u (jak dla mnie niezla) i tak
    >+ gosc pisze zeby sprzet zakupiony przed zalozeniem firmy
    >+ wpisywac w ST (nie wynika z tekstu czy to koniecznosc czy jego sugestia).

    Popatrz na to tak: jeśli kupiłeś 2/3/5 lat przed rozpoczęciem DG
    lutownicę to trudno uwierzyć że kupiłeś ją W CELU prowadzenia DG.
    Kupiłeś ją w celach hobbystycznych/bo_szkoła_nie_miała/coś_dopisać
    ale ten "cel" poniesienia kosztu nie usprawiedliwia zaliczenia
    w KUP, bo liczą się wyłącznie "...koszty poniesione w celu...".
    Po polsku: ma być f-ra "na firmę" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)