    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to jest z tym VATem???
    Date: Wed, 4 Jun 2003 23:52:05 +0200

    On Wed, 4 Jun 2003, it was written:

    >+ > A z jaką stawką ta sprzedaż?
    >+ > Wydaje mu się, że coś dostaje z US
    >+ > (jeśli wogóle).
    >+ > Kolega zapomniał, że za te wydatki (2000zł miesięcznie)
    >+ > zapłacił przecież podatek dostawcy.
    >+
    >+ Ja wydaje 1000zł miesiecznie na paliwo. Jak bede miał samochód na firme a
    >+ firma nie bedzie nic zarabiac tzn musze codziennie zrobic 500km zeby zarobic
    >+ 100zł miesiecznie. (to tylko teoria zeby zobrazować ale jest to mozliwe
    >+ przeciez) To us wraca mi 200zł co miesiac.

    Nie. Te pieniądze możesz *tylko* odliczyć z VATu który jesteś
    winien Skarbowi Państwa. Znaczy: który "zarobiłeś" (jest
    w kwocie twojego przychodu i *kto inny* ten VAT zapłaci).

    >+ Dodatkowo kupuje samchód
    >+ (homologacja) za 50tys (vat czy dla siebie czy na firme to chyba i tak
    >+ płace).

    A tu rzeczywiście jest wyjątek: VAT z tytułu zakupu ŚT US ci
    zwróci.

    >+ Po roku jestem 10tys na samochodzie i 2400zł
    >+ na paliwie i zamykam działalność

    ...to "zwracasz" VAT od ŚT. Nie ma tak dobrze :>

    >+ albo dalej prowadze. Czy tak mogę zrobić?

    Pamiętaj że masz na głowie papierkologię i że rzeczony
    samochód musi cały czas służyć "osiąganiu przychodu".

    >+ Bo jak tak to ja wymiekam. Tylko zakładać firme. O co w tym chodzi?? Chodzi
    >+ mi cały czas o rzeczy które kupuje dla firmy a nie zeby sprzedać.

    One są "w celu osiągnięcia przychodu". Jak US ci udowodni że nie
    - to "wyrzuci z kosztów". I zapłacisz należne podatki !

    pozdrowienia, Gotfryd