  • Data: 2011-02-28 15:01:50
    Temat: Re: Jak siostra może splacic mieszkanie ojca?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/28/2011 1:04 AM, Dominik & Co wrote:
    > W dniu 26-02-2011 01:14, Gotfryd Smolik news rzecze:

    > Owszem. Ale należy mówić krótko i węzłowato: darowałem.
    > A co ona z tym zrobiła, jej sprawa, wolno jej, nikt niczego
    > nie kazał, ani nie sugerował. Nikt nie sugerował też,
    > ani jawnie, ani domniemanie, że "w zamian" ma wykonać
    > jakąkolwiek darowiznę na rzecz siostry. Ona też może
    > wykonać darowiznę- takie jej zbójeckie prawo :-)

    ale mówić krótko i węzłowato trzeba umieć.
    Jak się paple przy urzędniku to się potem płaci podatki.

    > No przecież wszystkie warunki są spełnione...
    > Załóżmy, że ojciec darowuje córce mieszkanie, a ta daruje
    > pierwszej określoną kwotę pieniężną.

    no i tu mozna doszukiwac sie powiązania i to właśnie US robi.

    > Skarbówka będzie "udowadniać", że "mają ze sobą związek",
    > kiedy przecież nie mają (formalnie- bo nie mogą,
    > nieformalnie- nikt tak nie stwierdzi).
    > Czy mogą twierdzić "ale my wiemy lepiej,
    > w niepisanej umowie ojciec zobowiązał córkę do darowizny"?

    no właśnie moga.
    demokracji w US nei szukaj.
    To system feudalny.
    Oni wydają decyzję, a do ciebie nalezy odwodnienie, że nie maja racji.
    Z góry przegrałeś.

    > Pomijam fakt, że ja bym zrobił darowiznę na obie,
    > a potem do sądu ze zgodnym wnioskiem o zniesienie współwłasności
    > ze spłatą- taniej, prościej, skarbowy nie podskoczy,
    > a siostra się nagle z darowizny nie "rozmyśli"
    > (wiadomo, z rodziną to najlepiej na zdjęciu itd itp ;-)

    ale od spłaty i tak jest podatek, wiec niczego sie nei ugra.