eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak policzyc roznice w zarobkach miedzy umowa o prace a samozatrudnieninem? › Re: Jak policzyc roznice w zarobkach miedzy umowa o prace a samozatrudnieninem?
  • Data: 2007-02-17 20:48:19
    Temat: Re: Jak policzyc roznice w zarobkach miedzy umowa o prace a samozatrudnieninem?
    Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > To wszystko idzie od pracodawcy wynegocjować.
    > W końcu ma się zmienić rodzaj zatrudnienia, a nie jego obowiązki.
    > Chyba że on będzie chciał naszym kosztem zarobić.

    Po pierwsze, nie wierzę, że pracodawca bez mrugnięcia okiem będzie płacił
    tyle, co dotychczas. Z reguły szybko sobie policzy ile pracownik zyskuje
    i zaproponuje żeby połowa zysku zostawała w jego kieszeni. Czyli z tych
    5400zł płacić będzie np. 5000 aby pracownik zarobił 3400 zamiast 3.000

    Nie chodzi mi o 5 gr dokładności ale o sposób myślenia pracodawcy

    Po drugie, jest kwestia różnych możliwości PIP-y. Przecież nie uwierzą w
    1/100 etatu. Dobre sobie, "pracownik" na 1h i 40 minut miesięcznie. Śmiechu
    warte. Łatwo udowodnią, że czynności z DG są naprawdę świadczeniem pracy.
    Obliczą pracodawcę wg stawek plus 5.000 grzywny za przyjemność korzystania
    przez urzędnika z kalkulatora i papieru.

    Po trzecie, kwestia niestabilności zatrudnienia. Nie masz umowy. Jedno słowo
    i masz całkowity koniec zleceń.

    Po czwarte, jest szereg zaostrzeń dla samozatrudniających się.

    Po piąte, pracownik też wcześniej czy później będzie musiał zapłacić "zaległy"
    zus (różnicę między "promocyjnym" a "niepromocyjnym") i większość korzyści idzie
    w krzaki.

    pozdr
    Aleksander