  • Data: 2012-01-16 16:22:42
    Temat: Re: Jak płacić vat za sprzedasz instrukcji
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Jan 2012, wrote:

    > Hm skoro widzisz to w vacie autorskim to nie wiem czy nie musze przypadkiem
    > dopisać takiego typu działalności w UM bo mam tylko uslugi motoryzacyjne,

    Moment.
    A zdajesz sobie sprawę, że "DG w rozumieniu VAT" ma własną, odrębną
    definicję, i z faktu zaliczenia do "DG w rozumieniu VAT" wcale NIE
    wynika, że *obrót* zaliczony do VAT (z takiego tytułu) ma być *przychodem*
    zaliczonym do dochodowego z DG?
    Nie musi mieć również związku z "DG w rozumieniu przepisów o ewidencji
    DG".
    Takim typowym przykładem jest ktoś, kto ma DG oraz wynajmuje swoje
    mieszkanie, nie zaliczone do "majątku w DG", komuś (innej firmie) na
    biuro.
    Ma przychód z najmu, ale zaliczany do VAT.

    IMHO, w opisywanym przypadku, mamy tak samo - przychód jest praw
    majątkowych (autorskich), a nie z DG, ale podlegający pod VAT,
    więc podlegający pod wpis do ewidencji VAT.

    pzdr, Gotfryd