  • Data: 2004-06-19 21:02:10
    Temat: Re: Jak państwo "ułatwia"prowadzenie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 19 Jun 2004, Sylwek wrote:
    [...]
    >+ Jeżeli organ ścigania MA w Dokumentach wiadomość o przestępstie lub
    >+ wykroczeniu skarbowym to dlaczego nie jest wszczęte postepowanie
    >+ przygotowawcze?

    Bo dokumenty jeszcze nie zostały przeczytane. Nie żartuję: gdzieś
    (GP ? RP ?) ostatnio rozważano kwestię czy "momentem dowiedzenia
    się o wykroczeniu" jest moment wykonania zdjęcia przez fotoradar
    czy obejrzenie tych zdjęć przez funkcjonariusza - i wyszło że
    obejrzenie.
    Kiedy deklaracja VAT zostaje złożona to urząd już MA dokument.
    A to iż leży on na kupce do której nikt nie zajrzał bo z powodu
    PIT-36/37 najpierw trzeba sprawdzić komu z podatników należy się
    zwrot (na przykład) jest bez znaczenia: dokument jest, datę ma...

    >+ I co w tym przypadku jest dokumentem? Brak przypisu podatku
    >+ na hdd w urzędzie? Wiec udokumentowana informacja to według ciebie brak
    >+ informacji o wpłacie? Ciekawe ....

    Ciekawe jak do tego doszedłeś ;)

    Jak na móg gust możliwości są dwie:
    - nie ma deklaracji VAT za dany miesiąc; w takim układzie dokumentem
    powiadamiającym urząd o wykroczeniu jest deklaracja VAT-R w której
    ktoś zeznał że chce być podatnikiem, więc chce składać VAT-siakiś
    lub owakiś
    - jest deklaracja VAT za dany miesiąc; w takim układzie owa deklaracja
    jest dowodem istnienia należności podatkowej. Brak wpłaty - i owszem
    - JEST podstawą do postawienia podatnikowi zarzutu że jest wielbłądem
    i w takim układzie musi zacząć przedstawiać USowi dowody że zapłacił.

    Strebor wyraźnie pisał że *wyjaśniał* w US sprawę owego VATu (choć
    nie wiemy czy deklaracji czy podatku) bo pisał "zostanie nałożona
    grzywna" - więc nie może chodzić o przypadek "do domu przyszedł
    mandat mimo że nic wcześniej nie wiedziałem". US prowadził postępowanie
    i z braku dowodów ze strony Strebora zapowiedział mu grzywnę (lub
    mandat a Strebor źle go nazwał - ale to bez znaczenia).

    Po prawdzie nie wiem czy w końcu ustalono czy deklaracja była czy
    nie - ale CZEGOŚ zawsze się przyczepić można.
    Zastrzegam iż IMHO & AFAIK rzeczywiście wykroczeniem jest dopiero
    kolejne uchylanie się (mimo akcji USu) od zapłacenia zadeklarowanego
    podatku - ale o to się NIE kłócimy.

    Ja się awanturuję że (jakoby) "działa czynny żal" - NIE DZIAŁA.

    Albo nie ma wykroczenia (w ogóle) i nie ma o czym mówić (nie
    ma jak zadziałać :)), albo nie działa bo US informację już
    ma... (niestety).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)