  • Data: 2004-06-21 06:07:44
    Temat: Re: Jak państwo "ułatwia"prowadzenie DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 Jun 2004, Sylwek wrote:

    >+ Gotfryd wrote:
    >+ > Bo dokumenty jeszcze nie zostały przeczytane.
    [...]
    >+ Z tego co napisałeś wynika, że momentem uzyskania informacji o popełnionym
    >+ czynie przez organ dochodzeniowy nie jest moment złożenia po terminie
    >+ deklaracji, tylko moment zapoznania się z nią przez urzędnika.

    Proszę o łagodny wymiar kary :] - źle ująłem. Jeśli dobrze rozumiem nie
    liczy się kiedy "się zapoznał" a kiedy "mógł się zapoznać" (kiedy
    "urząd był w posiadaniu"). Jeśli na biurze podawczym urzędnik bierze
    twoją deklarację do ręki to "urząd mógł się zapoznać", dopóki film
    w kamerze jest zamknięty 5 m nad ziemią urzędnik miał techniczną
    przeszkodę.
    Inaczej wystarczyłoby nie wyciągać twojego papieru z kupki żeby
    wykroczenie się nie przedawniło :)

    >+ Według mnie
    >+ czynny żal jest skuteczny jeżeli został złożony przed skierowaniem
    >+ zawiadomienia do odpowiedniej komówki w urzedzie zajmującej się sprawami
    >+ karno skarbowymi. Dopiero taki wniosek można uznać za udokumentowanie.

    Wg mojej najlepszej wiedzy - nic z tego.

    [...]
    >+ Przyjęcie domniemania, że jak ktoś złożył VAT - R, to co miesiąc ma
    >+ obowiązek składania deklaracji jest absurdem.

    Hm... życzyć zdrowia :)

    >+ W prawie karnym domniemuje się
    >+ przede wszystkim niewinność, okoliczności dotyczące popełnienia czymu należy
    >+ udowodnić.

    Owszem.

    >+ Ktoś w danym miesiącu nie musiał mieć obowiązku złożenia
    >+ deklaracji VAT,chociażby ze względu na to, że nie miał żadnej sprzedaży.

    A to ty wymyśliłeś ? Tak sobie, przy monitorze ? ;)
    Już ci wyłożono co o tym myśleć :]

    >+ To samo tyczy się wszyskich innych deklracji.

    W takim układzie stosowny zapis musi być w Ordynacji - prosimy
    o numer artykułu !

    >+ Bez przeprowadzenia kontroli nie
    >+ można przyjąc ze podatnik miał obowiązek jej złożenia.

    Tylko pod warunkiem że wykażesz niekonstytucyjność ustaw
    nakazujących składanie deklaracji mimo braku obrotów ;)

    >+ Dziękuje za rzeczową dyskusję. Na tym kończę ten temat bo mi się znudziło.

    Nie wadzi. Przypomnę stosowną zasadę: "każdy stosuje na własną
    odpowiedzielność".

    >+ PS to Gotfryd: Sorry, za wysłanie tego postu na twojego maila.

    Przeciw "CC" na maila nic nie mam :), co innego przenoszenie
    dyskusji na priv.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)