eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak ominąć wejście na Vat? a jak nie to jak to się załatwia w praktyce? › Re: Jak ominąć wejście na Vat? a jak nie to jak to się załatwia w praktyce?
  • Data: 2007-11-12 21:40:42
    Temat: Re: Jak ominąć wejście na Vat? a jak nie to jak to się załatwia w praktyce?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Nov 2007, ZS wrote:

    > Rozumiem że bede musiał zapłacić z tych 10tys. 1900zł podatku i 2200 Vatu
    > wiec razem 4100zł?
    > Makarba, nieopłacalne dla mnie zupełnie ale muszę chyba.
    [...]
    > Praktycznie robie tylko usługi dla firm i ten vat mi bardzo nie na rękę.

    Chyba czegoś nie rozumiemy :)
    Czy te firmy *nie są* VATowcami? To po prawdzie jest możliwe, ale bardzo
    mało prawdopodobne.
    "Normalnemu VATowcowi" jest OBOJĘTNE, czy wystawisz mu rachunek na
    kwotę X, czy fakturę na kwotę X + 22% VAT!!
    Powód taki, że on I TAK ten VAT zapłaci - albo wprost USowi, albo Tobie,
    różnica niewielka (nie licząc tego, że Tobie może się spóźnić ;))

    Tak sobie myślę, że zwyczajnie nie przemyślałeś "jak działa VAT".
    VAT to podatek KLIENTA.
    Sprzedawca ma go tylko "skasować"
    I jak jest kilku sprzedawców w sznureczku producentów, to jest (no,
    jak idzie o "prawdziwy VAT" to *ma* być, bo są wyjątki) zupełnie
    obojętne *który* sprzedawca go "skasuje"!

    > Tym
    > bardziej ze pewnie za rok juz nie uda sie tyle miec przychodu. Poza tym to
    > dużo wiecej papierkowej roboty :(

    Nie przesadzaj proszę. Owszem, te odliczanie po 1 zł od miejscówki jest
    uciążliwe, ale nie podaruję ;>

    > i co miesiac trzeba składać deklaracje do US.

    Co kwartał.
    Trzeba WYBRAĆ rozliczanie kwartalne, zgłosić do US i tyle.

    > Tak mysłe teraz a co z kasą fiskalną?

    Zamiast myślenia przeczytaj przepisy ;)

    > Czy bede musiał (chyba juz od nowego
    > roku) mieć? Robie praktycznie tylko usługi dla firm.

    To oczywiście, że nie.
    Pod kasę "podpada się" a okazji sprzedaży "dla ludzi".

    pzdr, Gotfryd