    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Indywidualna praktyka lekarska??????????????????
    Date: Thu, 22 Jan 2004 12:08:44 +0100

    Użytkownik latet napisał:
    > Solidaryzując się z MG (nie jako lekarz z lakarzem,
    > ale jako człowek z człowiekiem :-) oświadczam, że też nie ufam
    > księgowym, tym z realu. Tym z grupy ufam calym sercem ;-)
    >
    > Jakbym sluchal ksiegowych z realu, to...... wole nawet nie mysleć co.
    >
    > DG prowadze od ponad roku. W realu mialem do czynienia
    > z 4 zawodowymi ksiegowymi. Moze mialem pecha, ale trzem
    > pierwszym udowodnilem brak znajomosci podstawowych przepisow
    > (np. to, ze na VAT 7 sie grosze obcina).

    Bo to jest tak że ci księgowi z bożej łaski najbardziej rzucaja sie w oczy.
    Nie zauważyłam żeby ludzie tu pisali peany na temat księgowych którzy
    swoja pracę wykonuja fachowo.
    Ale generalnie o dobrych lekarzach, prawnikach, policjantach czy nawet
    ekspedientkach sie nie słyszy, prawda?
    Nawet o sprzataczkach słyszy się samo złe. A przeciez sa tez sumienne i
    niegłupie (pozdrowienia dla pani Krysi ktora nie pozwala nam zarosnąc
    brudem i NIE wyciera monitorów mokrą szmata ;-) )

    Mam sporo znajomych kięgowych (wprawdzie to nie taka masoneria jak
    biegli rewidenci ale czlowiek sie obraca w środowisku a i ze studiów
    pare kontaktów ma) i większośc to fachowcy.
    Ale znam paru (i po trzech takich przejełam księgi, w tym jedna "ciocia
    Jadzia" z ktora gośc sie 4 lata męczył aż w końcu szlag go trafił i
    machnął ręką na rodzinne koneksje) ktorych sie powinno dla przykładu
    powiesić. Wczesniej rozstrzelać. I utopić.
    I żaden z nich nie ma ani wykształcenia ekonomicznego ani uprawnień do
    usługowego prowadzenia ksiąg. A praktykę w rodzaju "15 laty księgowal
    kalesony w Polchemie" (sie nie smiać, tam schodziły straszne ilości
    kalesonów i spodni roboczych a trzeba było rozchody i zuzycie księgowac,
    osobna komórka do tego była zdaje się ;-) )

    I niestety, paru baboli po moich poprzednikach po prostu nie dało sie
    juz naprawic (np.zapłata 40tys gotowka innem podmiotowi gospodarczemu bo
    księgowa powiedziala że limit nie dotyczy KPiR tylko pełnej księgowości)
    albo poszkodowani nie chcieli zwracać na siebie uwagi US dziwnymi
    korektami i wisi to nad ludźmi aż sie przedawni.

    Niestety, wolny rynek nie wytnie tych najgorszych. Złudne nadzieje.
    Wolny rynek co najwyżej zdusi ceny ale nie podniesie jakości.

    Maddy własna i cudza księgowa ktora i sobie nie do końca ufa...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl