    From: "Karelin" <karelin@_wyciachaj___wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Import z USA - księgowanie i odliczenie VAT
    Date: Tue, 1 Jul 2008 14:27:48 +0200
    Sender: k...@e...internetdsl.tpnet.pl

    > Tryb wystawiania takiego kwitu reguluje rozporządzenie ministra finansów
    > w sprawie szczegółowego trybu i warunków przedstawiania towarów i
    > dokonywania zgłoszeń celnych w obrocie pocztowym.
    >
    > Wynika z niego w szczególności, że kiedy odbierałeś przesyłkę jako
    > przedsiębiorca to powinieneś był wpisać *NIP* i REGON. I wtedy mógłbyś bez
    > problemu odliczyć VAT wykazany w takim dokumencie celnym.

    Dzięki, teraz już wiem, że można odliczyć VAT na podstawie takiego
    dokumentu.
    A czy trzeba wprowadzać ten dokument do KPiR lub rejestru zakupów VAT? Jeśli
    tak to w jaki sposób?
    Znalazłem tylko informacje, że odliczenie podatku naliczonego z tytułu
    importu należy dokonać w poz. 44 i 45 lub 46 i 47 deklaracji VAT-7/VAT-7K

    Pozdrawiam
    Karelin