eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiImport z USA - księgowanie i odliczenie VAT › Re: Import z USA - księgowanie i odliczenie VAT
  • Data: 2008-06-27 20:14:15
    Temat: Re: Import z USA - księgowanie i odliczenie VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Karelin wrote:
    > Witam wszystkich.
    >
    > Przeszukawszy nieco zasoby internetu nie natrafiłem na konkretne rozwiązanie
    > mojego problemu, zatem zwracam się tutaj.
    >
    > Otóż dokonałem zakupu oprogramowania (używanego, jeśli ma to znaczenie) w
    > USA. Płatności dokonałem poprzez Paypal (obciążenie karty płatniczej), tego
    > samego dnia został wystawiony rachunek oraz nastapiła wysyłka. Z tego co
    > wiem, to księguję to w KPiR stosując średni kurs NBP z dnia zakupu. Problem
    > w tym, że obciążenie karty jest na nieco wyższą kwotę z racji tego, że
    > Paypal stosuje trochę inny kurs (taka ukryta prowizja). Jak to prawidłowo
    > zaksięgować?

    Przez różnice kursowe.

    BTW, ponieważ PayPal od lipca zeszłego roku (albo jakoś tak) jest
    bankiem to oczywiście zgłosiłeś w NBP fakt posiadania rachunku w banku
    zagranicznym ;-)

    >
    > Drugie pytanie dotyczy odprawy celnej. Mianowicie z racji tego, że wartość
    > towaru była dużo niższa niż 1000 euro mogła podlegać uproszczonej odprawie
    > celnej. Wystawiony został "Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia
    > celnego - obrót pocztowy (przywóz)", gdzie jako osoba przedstawiająca towar
    > widnieje Poczta Polska a moje dane adresowe znajdują się w polu "Odbiorca".
    > Stawka celna została określona jako zerowa, natomiast naliczony został 22%
    > VAT, który zapłaciłem, łącznie z drobną opłatą manipulacyjną na rzecz
    > Poczty, doręczycielowi przy odbiorze przesyłki. Chodzi mi o to, czy mogę ten
    > zapłacony VAT sobie odliczyć, jeżeli tak, to na podstawie jakiego dokumentu?
    > Na potwierdzeniu zgłoszenia celnego nie ma mojego NIPu (jest za to NIP
    > Poczty). Na dobrą sprawę nie mam potwierdzenia, że wpłaciłem pieniądze na
    > rzecz Poczty, z drugiej strony gdybym ich nie wpłacił nie otrzymałbym
    > przesyłki.

    Tryb wystawiania takiego kwitu reguluje rozporządzenie ministra finansów
    w sprawie szczegółowego trybu i warunków przedstawiania towarów i
    dokonywania zgłoszeń celnych w obrocie pocztowym.

    Wynika z niego w szczególności, że kiedy odbierałeś przesyłkę jako
    przedsiębiorca to powinieneś był wpisać *NIP* i REGON. I wtedy mógłbyś
    bez problemu odliczyć VAT wykazany w takim dokumencie celnym.

    Skoro nie wpisałeś REGON i VAT, to być może jest już "pozamiatane" i
    VATu nie odliczysz. Spróbuj skorygować te kwity na - szeroko rozumianej
    - poczcie.

    Piotrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1