eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiImport ŚT z Wielkiej Brytanii z zakupem na jej terenie a VAT › Re: Import ŚT z Wielkiej Brytanii z zakupem na jej terenie a VAT
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Import ŚT z Wielkiej Brytanii z zakupem na jej terenie a VAT
    Date: Thu, 5 Nov 2009 09:24:59 +0100

    Arkadiusz Dymek wrote:

    > Mam zamiar zakupić środek trwały na terenie Wielkiej Brytanii.
    > Problem w tym, że sklep nie wysyła do Polski.

    Nie wysyła czy nie sprzedaje do Polski?

    Wyślę go więc kurierem
    > przez znajomego, zastanawiam się jednak, jak w tej sytuacji wygląda
    > sprawa VAT. Normalnie to z racji posiadania NIP EU bym go uniknął,

    Skąd się wzięło to przekonanie, że jest możliwość
    uniknięcia VAT? Uniknąć się go nie da, można sobie jego zapłatę
    co najwyżej prolongować [przy zakupie ŚT to nawet na dość długo :-) ]

    > jednak sklep nie będzie miał dowodu, że wewnątrzunijna dostawa towaru
    > rzeczywiście zachodzi, więc to raczej nie przejdzie.

    Jak już faktycznie nie możesz się dogadać ze sklepem,
    to nich sprzedadzą komuś kto wysyła/sprzedaje do Polski.
    (dogadać można się na różne sposoby, sklepowi pewnie wystarczyłby
    CMR wypełniony przez kogokolwiek-spedycję -pośrednika, byle podbity przez
    odbiorcę
    i potwierdzenie odbioru towaru na odesłanej kopii faktury)

    Zostanę więc z
    > naliczonym VAT-em z UK. Jak to zaksięgować w KPiR - amortyzować
    > normalnie i pogodzić się z przepadkiem VAT?

    Jeśli wszystko zawiedzie, można amortyzować kwotę brutto,
    ale nie pamiętam co na to przepisy, ale to chyba nie warto sprawdzać
    jeśli rzecz warta jest np 100 GBP