eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiHandel używanymi częściami komp. - JAK Z KSIĘGOWANIEM??? › Re: Handel używanymi częściami komp. - JAK Z KSIĘGOWANIEM???
  • Data: 2002-10-09 12:31:12
    Temat: Re: Handel używanymi częściami komp. - JAK Z KSIĘGOWANIEM???
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Oct 2002, Jacek wrote:
    [...]
    >+ Sprzedawca chciałby następnie tenże sprzęt sprzedawać np. na giełdzie
    >+ (prowadząc stoisko "skup-sprzedaż" takowego sprzętu).
    >+ Teraz pytanie: jak księgować to wszystko, tak by być w zgodzie z urzędami.
    >+ Na giełdę trafiają się naloty policji i US, które od sprzedających
    >+ oczekują okazania dokumentów zakupu towaru.
    >+ Podpowiedź: żaden z klientów chcących sprzedać towar handlarzowi nie jest w
    >+ stanie wystawić mu faktury. W grę wchodzi jedynie umowa kupna-sprzedaży.

    Nieprawda. W grę wchodzi jeszcze np. umowa komisu :)
    Jakbyś mógł profilaktycznie wrzucić googlowi niniejszą
    grupę, rok 2001..2002 i hasło "komis komisu" - to znajdziesz
    nieco komentarzy na początek :)
    Przepraszam że tak obcesowo odsyłam - ale chwilowo jestem
    w niedoczasie i mam tylko terminal tekstowy przed nosem :]

    >+ Jak wygląda kwestia rozliczenia podatku - czy kolega ma płacić 2% jako
    >+ nabywca, od umowy cywilno prawnej?

    Jak wyżej: hasło "PCC cywilnoprawnej cywilnoprawny"
    -:)
    Od pewnej kwoty - tak.

    Ale porównaj najpierw z zaletami i wadami umowy komisu !

    Pozdrowienia, Gotfryd