eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiHandel używanymi częściami komp. - JAK Z KSIĘGOWANIEM??? › Handel używanymi częściami komp. - JAK Z KSIĘGOWANIEM???
  • Data: 2002-10-09 09:41:15
    Temat: Handel używanymi częściami komp. - JAK Z KSIĘGOWANIEM???
    Od: "Jacek" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam.

    Pytam w imieniu kolegi. Jest sobie sklep komputerowy. Klienci często pytają
    o możliwość pozostawienia w rozliczeniu dotychczas używanego sprzętu.
    Sprzedawca chciałby następnie tenże sprzęt sprzedawać np. na giełdzie
    (prowadząc stoisko "skup-sprzedaż" takowego sprzętu).
    Teraz pytanie: jak księgować to wszystko, tak by być w zgodzie z urzędami.
    Na giełdę trafiają się naloty policji i US, które od sprzedających
    oczekują okazania dokumentów zakupu towaru.
    Podpowiedź: żaden z klientów chcących sprzedać towar handlarzowi nie jest w
    stanie wystawić mu faktury. W grę wchodzi jedynie umowa kupna-sprzedaży.
    Jak wygląda kwestia rozliczenia podatku - czy kolega ma płacić 2% jako
    nabywca, od
    umowy cywilno prawnej? A jak z zyskiem z późniejszej sprzedaży? Ile i w jaki
    sposób ma odprowadzić.
    Podpowiedź 2: zyski miesięczne są nieduże, sporo poniżej średniej krajowej
    pensji. Liczy się zyskanie klienta na nowy sprzęt, poprzez ułatwienie mu
    zbycia starego.

    Pozdrawiam
    Jacek



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1