eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiGospodarka magazynowa przy DG i KPiR › Re: Gospodarka magazynowa przy DG i KPiR
  • Data: 2003-02-19 07:02:23
    Temat: Re: Gospodarka magazynowa przy DG i KPiR
    Od: "Łukasz Kaliński" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Stopek" <m...@l...bielsko.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnb55d9i.qce.samotnik@localhost.localdomain..
    .
    > Witam, może tutaj uzyskam odpowiedź, bo gdzie indziej mi się nie udaje.
    >
    > Prowadzę małą DG i nigdy nie wiedziałem, jak to jest z prowadzeniem
    > magazynu. Wcześniej tematem się nie interesowałem, bo swiadczyłem usługi
    > informatyczne i niewiele poza częściami komputerowymi na własne potrzeby
    > kupowałem. Teraz chciałbym się zająć elektroniką - niskonakładowa
    > produkcja urządzeń, raczej na zamówienie. No i tutaj mam problem, bo
    > nakupowałem kupę różnych rezystorów, kondensatorów i innych
    > 'śmieci' i wrzuciłem po prostu w koszta. Pytania zatem takie:
    >
    > * czy muszę w takiej sytuacji prowadzić magazyn i dlaczego?

    Magazynu jako takiego na KPIR nie prowadzisz. Do ewidencji zakupów towarów i
    materialow służy kolumna 10.

    > * jeśli tak, to co zrobić z fantem w postaci zaksięgowanych już w
    > styczniu kosztów w postaci opisanych powyżej elementów elektronicznych
    > i innych takich rzeczy - czy można się tym nie przejmować, czy raczej
    > coś kombinować i jak

    Dokonaj korekty zapisow w KPIR: jesli zaksiegowales 5000 w koszty (kolumna
    14) to usun zapis i zaksieguj to w kolumnie 10.
    Jezeli Twoj program Ci na to nie pozwoli: wyksieguj z kosztów 5000,
    zaksieguj w zakupy towarow i materialow.
    Od strony podatkowej nie ma tutaj róznicy: deklaracje sie nie zmienia, wiec
    wydrukujesz KPIR po zmianach i zalatwione.


    > * co tak naprawdę trzeba wprowadzać na magazyn a co nie - to zwłaszcza
    > jest dla mnie niejasne

    Towary i materialy - wszystko, co jest zuzywane BEZPOŚREDNIO do wytworzenia
    produktu koncowego.

    > * co zrobić jeśli w przeciągu paru ostatnich lat nie prowadziłem
    > magazynu i w koszta wrzucałem (nieduże kwoty, ale jednak) podobne
    > rzeczy, np. elementy elektroniczne

    Na koniec roku masz obowiazek sporzadzenia remanentu, a o kwote, ktora
    wychodzi z roznicy pomiedzy remanentem na poczatek i na koniec roku
    korygujesz koszty w rozliczeniu rocznym.
    Wyjscia masz 2: przygotowac remanenty na koniec kazdego roku i korygowac
    zeznania roczne :-)
    lub jezeli to sa niewielkie kwoty - zapomniec o tym i miec nadzieje ze ew.
    kontrola z US przymknie na to oko po Twoim wytlumaczeniu, ze remanenty
    wychodzily zerowe - wszystko co kupiles, zostalo zuzyte w danym roku
    podatkowym.
    Decyzja nalezy do Ciebie.

    >
    > Niestety mimo poszukiwań w księgarniach w dużym wojewódzkim mieście nie
    > udało mi się znaleźć żadnej książki w której takie sprawy bylyby
    > przystępnie wytłumaczone. Jedynie ustawy z komentarzem albo akademickie
    > podręczniki rachunkowości. :-( Mam nadzieję, że może tutaj ktoś
    > pomoże... Nie wiem, potrafię dużo różnych rzeczy które inni podciągają
    > wręcz pod magię :-), a nie potrafię zrozumieć przepisów, które przecież
    > są dla ludzi. I jak tutaj w tej Polsce ma się rozwijać
    > przedsiębiorczość, w tym gąszczu przepisów...

    Sprawdz rozporzadzenie MF w sprawie prowadzenie Księgi Przychodów i
    Rozchodów a szczegolnie opis na koncu rozporzadzenia lub jakakolwiek
    broszurke/publikacje nt. zasad prowadzenia KPIR.

    Pozdrawiam
    Lukasz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1