  • Data: 2003-02-20 10:43:04
    Temat: Re: Gospodarka magazynowa przy DG i KPiR
    Od: Stopek <m...@l...bielsko.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <b32a78$pck$1@atlantis.news.tpi.pl> Łukasz Kaliński napisał(a):
    > Załóżmy, ze rozpoczynasz dzialalnosc 1 stycznia. Remanent początkowy
    > oczywiscie =0.
    > W ciagu roku zakupujesz materialy i towary, ktorych czesc zuzywasz i
    > sprzedajesz jako wyroby lub towary.
    > Na koniec roku sprawdzasz co Ci jeszcze zostało: 30 tranzystorow, 10 plytek
    > drukowanych itp.
    > Robisz spis z natury:
    > 30 tranzystorów po cenie zakupu netto xx pln =30 xx pln
    > .
    > .
    > .
    > Sumujesz całość: wychodzi Ci np. 2500 pln.

> [...]

    Aha... Jasne, kapuje. Natomiast ciekawi mnie jeszcze, w jaki sposob to
    musi byc powiazane ze sprzedanymi produktami/uslugami? Jesli w ciagu
    roku naprawie piec zasilaczy komputerowych i sprzedam trzy urzadzenia za
    w sumie 1000 zl, a materialow zuzyje za 900 zl wykazujac w remamencie
    koncowym 0, to nikt sie nie przyczepi? To oczywiscie przypadek
    ekstremalny, chodzi mi ogolnie o to, czy nie musze udokumentowac na co i
    do czego zuzylem te materialy?

    I czy remament poczatkowy jest po prostu przeniesieniem remamentu
    koncowego z poprzedniego roku? Zapytam inaczej - czy trzeba napisac
    papier o remamencie poczatkowym i wpiac sobie do dokumentacji?

    Pozdrawiam, Stopek