  • Data: 2003-02-20 10:10:07
    Temat: Re: Gospodarka magazynowa przy DG i KPiR
    Od: "Łukasz Kaliński" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stopek" <m...@l...bielsko.pl> napisał w wiadomości
    news:oisodiuoiusdoiu@oisdfl.dfo...

    > Aha, i ten remament robię po prostu rozliczając całość kolumny 10-tej z
    > okresu roku? Jak to rozliczam? Rozumiem, ze w cylku miesiecznym robic
    > tego nie musze, wiec co, pisze na koniec roku:
    >
    > wyprodukowano XX produktow takich a takich do ktorych zuzyto
    > * xx tego
    > * xx tamtego
    >
    > a z tego wynika ze zostaje XX tego i XX tamtego, tak? Tylko jak teraz
    > skorygowac koszty? Rozumiem, ze pomniejszam koszty o wartość towarów,
    > które zostały?

    Załóżmy, ze rozpoczynasz dzialalnosc 1 stycznia. Remanent początkowy
    oczywiscie =0.
    W ciagu roku zakupujesz materialy i towary, ktorych czesc zuzywasz i
    sprzedajesz jako wyroby lub towary.
    Na koniec roku sprawdzasz co Ci jeszcze zostało: 30 tranzystorow, 10 plytek
    drukowanych itp.
    Robisz spis z natury:
    30 tranzystorów po cenie zakupu netto xx pln =30 xx pln
    .
    .
    .
    Sumujesz całość: wychodzi Ci np. 2500 pln.

    I uwzgledniasz to w rozliczeniu rocznym:
    dochód=przychod - zakupy towarow - wydatki + remanent koncowy - remanent
    poczatkowy.
    Jak od razu widac, po uwzglednieniu różnicy remanentów twoj dochod wzrosnie
    o 2500 pln.

    > Czy w powyższym rozliczeniu mogę rozliczać tylko produkty sprzedane? A
    > prototypy urzadzen? I jak ksiegowac straty wewnetrzne (rezystory
    > spalone podczas montazu itd.)?
    Po prostu nie uwzględniasz ich w remanencie.

    Łukasz