  • Data: 2003-02-20 22:15:55
    Temat: Re: Gospodarka magazynowa przy DG i KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Feb 2003, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ Załóżmy, ze rozpoczynasz dzialalnosc 1 stycznia. Remanent początkowy
    >+ oczywiscie =0.

    wKF: sprzeciw wobec słowa "oczywiście".
    Oczywiście po to jest remanent początkowy przy rozpoczynaniu
    DG aby przedsiębiorca mógł wprowadzić do DG *towary* będące
    własnością osobistą :)
    Kwestię sensowności (VAT) pomijam, ale porządek musi być :)

    >+ > Czy w powyższym rozliczeniu mogę rozliczać tylko produkty sprzedane?
    >+ > A prototypy urzadzen?

    Pytanie nie jest śmieszne. Czytając je przypomniał mi się zapis
    w ustawie "o amortyzacji prac badawczych *które zostały wdrożone
    do produkcji*" !! :(
    Nie mam zdrowia ZIPować[1] przemyśleń, chcę iść spać :]
    [1] - jak nie zaZIPuję to wyjdzie niestrawny elaborat na 5 stron,
    więc i tak nikt nie przeczyta :> W skrócie: jest podejrzenie
    że protyp "nie poszedł do produkcji" -> nie KUP.

    W odróżnieniu od tego - z resztą:

    >+ > I jak ksiegowac straty wewnetrzne (rezystory
    >+ > spalone podczas montazu itd.)?
    >+ Po prostu nie uwzględniasz ich w remanencie.

    ...zgoda.

    pzdr, Gotfryd