eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiGoogle AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ??? › Re: Google AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ???
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Google AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ???
    Date: Thu, 21 Jan 2010 00:31:41 +0100

    On Wed, 20 Jan 2010, Tomek wrote:

    > Zobacz art. 134 ustawy o VAT - coś jednak jest na rzeczy

    Hm... mi wychodzi typowy "łańcuszek zaplątań" stosowany
    w ustawie VAT:
    Art. 134.
    1. Podmioty zagraniczne zidentyfikowane zgodnie z art. 132 ust. 5 na potrzeby VAT
    Art. 132.
    1. Podmioty zagraniczne œwiadczšce na terytorium Wspólnoty usługi elektroniczne
    osobom niepodlegajšcym opodatkowaniu [...]
    3. W przypadku gdy [...] zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1 [...]
    ---

    Wniosek: pod art.134 podpadają tylko podmioty "zidentyfikowane", do
    których zalicza się *wyłącznie* świadczących usługi *elektroniczne*
    (mowa była o "budowlance", i co podkreślałem - tego nie da się "świadczyć
    zdalnie"), i do tego: "mają siedzibę lub miejsce zamieszkania na
    terytorium Wspólnoty".
    Oczywiście stąd:

    Mi wychodzi, że inni *nie* podpadają pod art.134.

    Ale jako że do tego wniosku trzeba iść czterema krokami wstecz, cofając
    się po numerkach, co przypomina łażenie po krze, trudno dać głowę czy
    nie ma podobnej pułapki działającej "w drugą stronę".
    Nie widzę ;) (było coś o ślepych koniach i tak dalej ;))

    Ale... dobrze mi wyszło?

    pzdr, Gotfryd