eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiGoogle AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ??? › Re: Google AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ???
  • Data: 2010-01-20 20:35:14
    Temat: Re: Google AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 20 Jan 2010, Evanduril wrote:

    > Ok, to moze inaczej, z tego co sie dowiedzialem z informacji podatkowej.
    >
    > Generalnie jesli chodzi o dzialalnosc gospodarcza, to w sytuacji gdy
    > wystawiam umowy o dzielo
    > i odpowiadalem sam za swoja robote,

    A powiedzieli Ci, że ważne jest PRZED KIM odpowiadasz?
    I z *jakiej* odpowiedzialności?

    > jestem
    > postrzegany jako osoba prowadzaca dzialalnosc.

    Owszem, możliwe.
    Ustawa:
    +++
    3. Za wykonywanš samodzielnie działalnoœć gospodarczš, o której
    mowa w ust. 1, nie uznaje się czynnoœci:
    [...]
    3) z tytułu których przychody zostały wymienione w art. 13 pkt 2-9
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób
    fizycznych, jeżeli z tytułu wykonania tych czynnoœci osoby
    te sš zwišzane ze zlecajšcym wykonanie tych czynnoœci prawnymi
    więzami tworzšcymi stosunek prawny pomiędzy zlecajšcym wykonanie
    czynnoœci i wykonujšcym zlecane czynnoœci co do warunków
    wykonywania tych czynnoœci, wynagrodzenia i odpowiedzialnoœci
    zlecajšcego wykonanie tych czynnoœci
    wobec osób trzecich.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    Dyskusji (z okresu wprowadzenia tego przepisu) jest od metra,
    bo wygląda jakby był celowo mętny, mi wychodzi, że o ile
    zamawiający jest "użytkownikiem końcowym" dzieła, to rzeczywiście
    wyłączenie nie działa (i wykonawca podlega pod VAT), bo
    nie ma jak umowy o "osoby trzecie" zawrzeć.
    Ale jak to jest umowa "dla klienta", w roli podwykonawstwa
    itede, to już umowa (nawet "ciągła i zorganizowana") może
    (MOŻE!) nie podlegać.

    > Gdybym przekroczyl pewien
    > prog (obrotow?

    Obrotów.

    > zyskow?) w zeszlych latach (w tym roku jest to zdaje sie
    > 50.000 zl lub 100.000 zl - nie pamietam), podpadlbym pod koniecznosc
    > rozliczania sie z podatku VAT.

    ...a do tej kwoty jesteś zwolniony. Znaczy MOŻESZ BYĆ.

    > Tak wiec tu przestroga dla wszystkich
    > "dzielowiczow" - sprawdzcie jaki jest obecnie prog, ktory po przekroczeniu
    > zmusza was do rozliczania VAT i jaki byl w poprzednich latach, bo moze sie
    > okazac, ze sie nie rozliczyliscie z VATu.

    1. nie *DO WSZYSTKICH* dziełowiczów!
    Tylko tych, którzy NIE spełniają wyłączenia wyżej.
    2. bez względu na progi.
    Ci co podlegają, mają obowiązek prowadzenia *uproszczonej* ewidencji
    obrotu. O za niedopełnienie tego obowiązku US może ukąsić (mandatem),
    a na pewno się przyczepić i "przeczesać" (w archiwach jest opis
    allegrowicza, którego "przyhaczyli").

    > Ten VAT-R musze zlozyc jak najszybciej, bo rzekomo powinienembyl przed
    > wykupieniem kampanii...

    ...o ile podlegasz, to raczej tak :D

    pzdr, Gotfryd