eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFreelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów. › Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
  • Data: 2016-03-18 21:39:31
    Temat: Re: Freelance, rozliczanie faktur od pośrednika zagranicznego i klientów różnych typów.
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj

    > W zaleznosci jak to nazwiesz i jaki masz status.

    DG, KPIR, VAT (normalny miesięczny), ZUS

    > Usluga: IMO VAT 0%. Obwarowane koniecznoscia wykazania eksportu
    > uslug.
    > Z ryzykiem, ze urzad stwierdzi, ze nie bylo eksportu, skoro wykonawca
    > klepal w domu we wlasny komputer :-)
    >
    > Sprzedaz praw autorskich ... tu moze i "nie podlega".

    Ogólnie to zlecenia dotyczą napisania oprogramowania (zazwyczaj
    proste skrypty) lub wykonania usługi przetwarzania danych, które zwykle
    wymagają napisania oprogramowania pomocniczego.

    Nic w tytule faktury na temat praw autorskich nie wpisuję.
    A powinno być, że udzielam licencji na oprogramowanie?

    Czy te licencje dotyczą tylko UE czy np. dla klienta z Australii nie ma
    aż takiego znaczenia jaki będzie tytuł faktury, aby był "eksport usług" i VAT np. ?

    > Nie powienien plakac, normalna sprawa. Zreszta dla niego
    > "przezroczysta" - sam sobie naliczy ten VAT, sam pomniejszy naliczony

    OK Dzięki za info.

    > Firma nie znaczy, ze "masz VIES".
    > Tak jak u nas - masz NIP 12345... , po zlozeniu wniosku dostaniesz EU
    > NIP PL12345 ... ale bez zlozenia wniosku to nie jestes zarejestrowanym
    > podatnikiem dal obrotu zagranicznego.

    Tak wiem, że musi istnieć w VIES dlatego rozróżniam, że jest w VIES, albo nie jest.
    Ten klient powiedział wprost, że nie potrzebuje faktury.
    I tyle. Więc mogę go potraktować jako osobę prywatną i wystawić fakturę.

    Ja chcę być w porządku w stosunku do PL i się poprawnie rozliczyć.

    Jak rozumiem w VAT UE takiej transakcji nie wpisuję bo nie mam ID podatkowego...
    problem co z MOSS.

    Dziękuję za odpowiedź i poświęcony czas.