    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Formularz VAT-7
    Date: Wed, 6 Oct 2004 13:16:08 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Sprzeciw.
    > Sprzedaż (niepodlegająca od której przysługuje odliczenie)
    > wchodzi do "proporcji" czy nie ? ;)

    Nie wiem. Ale co to ma za związek z deklaracją?
    Zwłaszcza po stronie sprzedaży?

    > [...]
    >
    > Zdecydowanie NIE ! :)
    > Chodzi o "proporcje" (wszelakie) właśnie.
    > Z ewidencji musi wynikać podstawa do prawa odliczenia VAT
    > wg. przychodu...

    Z ewidencje to jakieś przewiduję,
    (np sprzedaży niepodlegającej, czy zakupów
    związanych z przychodami niepodlegającymi)
    ale zapisu na VAT-7 nie przewiduję.

    > ...w powiązaniu z art. 86.8.1 i wszystkimi (?) miejscami gdzie
    > w ustawie występuje słowo "proporcja" oraz "miejscami powiązanymi" :)
    > - sprzeciw !! :)

    Wprawdzie formularz nie jest źródłem prawa,
    ale jeśli chcesz koniecznie wpisać, to zaproponuj
    jakąś konkretnę rubrykę na VAT-7.
    Nie w ewidencji, tylko w deklaracji.

    > O ile dobrze pamiętam to nie ma przepisu nakazującego żeby
    > wszystkie wartości podawana na VAT-7 wynikały z innych
    > wartości podanych na VAT-7 ;) - bo to deklaracja.
    > Ale przepis nakazujący żeby *z ewidencji* wynikały wszystkie
    > wartości - owszem, jest.

    Jest w tym jakaś logika, ale proszę zaproponuj gdzie wpisać.

    > No i podatnik ma pytanie: proszę dziś, 6.X.2004 wykazać że
    > JEŚLI DOKONA PAN SPRZEDAŻY NIEOPODATKOWANEJ podlegającej
    > rozliczeniu proporcji kosztów VAT (owszm, nie wszystkie
    > "podlegają") to z Pańskiej rzetelnej jakoby ewidencji da
    > się wyznaczyć prawidłową korektę VAT naliczonego"...

    Ewidencje to ja mam tak zaprowadzone, że wiem ile było
    jakiego obrotu i jakie zakupy są z tym powiązane.
    I ewidencji nie kwestionuję. Mam wprowadzony
    dodatkowy rejestr z kolumną sprzedaż niepodlegająca
    i zakupy związane i z tego sobie mogę wyliczyć
    ile vat jest od czego i ustalać proporcje
    w zależności od tego co jest w ewidencji zakupów związanych
    ze sprzedażą niepodlegającą.

    > Jeśli podatnik JUŻ dokonał sprzedaży zwolnionej od której
    > nie przysługuje odliczenie VAT to ewidencja nie zawierająca
    > sprzedaży niepodlegającej od której przysługuje odliczenie
    > oczywiście JUŻ jest nierzetelna.

    Co do ewidencji zgoda.
    Ale jak to chcesz przenieść do deklaracji
    skoro ta przewiduje jedynie wykazanie obrotu opodatkowanego.
    W przeciwieństwie do zakupów, które należy ujmować wszystkie?

    > Już się staram !

    No dzięki.