    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Formularz VAT-7
    Date: Wed, 6 Oct 2004 12:00:12 +0200

    On Wed, 6 Oct 2004, cef wrote:

> [...]
    > + > Protestuję ze względu na poniższe:
    > + >
    > + > > + > Jesli nie, to czy i jak moge odzyskiwac VAT naliczony przy
    > + > > zakupie + > materialow i uslug koniecznych dola mojej dzialalnosci
    > + > > gosp? +
    > + > > + Możesz o ile wykażesz, że zakupy te mają związek
    > + > > + z tymi usługami. Możesz odliczać a nawet dostać zwrot.
    > + >
    > + > Acha.
    > + > Czyli *mają wpływ na rozliczenie VAT*. Tak ?
    > +
    > + Zakupy mają wpływ, bo jest od nich naliczony

    Sprzeciw.
    Sprzedaż (niepodlegająca od której przysługuje odliczenie)
    wchodzi do "proporcji" czy nie ? ;)

    [...]
    > + Wątek dotyczący wykazywania kwot nielisakowego paliwa,
    > + bo oto Ci chyba chodzi

    Zdecydowanie NIE ! :)
    Chodzi o "proporcje" (wszelakie) właśnie.
    Z ewidencji musi wynikać podstawa do prawa odliczenia VAT
    wg. przychodu...

    > + Myślisz, że ustalanie kwoty naliczonego
    > + będzie wymagało rejestrowania poziomu sprzedaży
    > + niopodatkowanej na VAT-7?
    > + Otóż wg mnie nie będzie wymagało.
    > + Też w art 109 :-)

    ...w powiązaniu z art. 86.8.1 i wszystkimi (?) miejscami gdzie
    w ustawie występuje słowo "proporcja" oraz "miejscami powiązanymi" :)
    - sprzeciw !! :)

    [...]
    > + Ja nie proponuję mu niewykazywania
    > + ZAKUPÓW w ewidencji. Chodziło o jego niepodlegającą sprzedaż.

    ...no mi też o sprzedaż.

    > + Na to wystarczy jedna krateczka 56? zakreślona na VAT7

    O ile dobrze pamiętam to nie ma przepisu nakazującego żeby
    wszystkie wartości podawana na VAT-7 wynikały z innych
    wartości podanych na VAT-7 ;) - bo to deklaracja.
    Ale przepis nakazujący żeby *z ewidencji* wynikały wszystkie
    wartości - owszem, jest.

    No i podatnik ma pytanie: proszę dziś, 6.X.2004 wykazać że
    JEŚLI DOKONA PAN SPRZEDAŻY NIEOPODATKOWANEJ podlegającej
    rozliczeniu proporcji kosztów VAT (owszm, nie wszystkie
    "podlegają") to z Pańskiej rzetelnej jakoby ewidencji da
    się wyznaczyć prawidłową korektę VAT naliczonego"...

    Jeśli podatnik JUŻ dokonał sprzedaży zwolnionej od której
    nie przysługuje odliczenie VAT to ewidencja nie zawierająca
    sprzedaży niepodlegającej od której przysługuje odliczenie
    oczywiście JUŻ jest nierzetelna.

    > + Chyba, że Cię nie zrozumiałem.
    > + Ale wtedy proszę oświeć mnie jakoś :-)

    Już się staram !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)