  • Data: 2013-02-27 23:39:20
    Temat: Re: Fiskus chce wiecej...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Feb 2013, Mr. Misio wrote:

    > podatek od ulgi na przejazdy komunikacja tez beda dochodem :D

    Nie wiem czy wiesz, na co się nadziałeś :)

    To może jest i straszne, ale NAPRAWDĘ każde darmowe świadczenie
    jest opodatkowane[1], CHYBA, że jest ustawowy przepis który
    reguluje zwolnienie.
    O kanapkach dla dzieci było.
    O wodzie z fontanny publicznej było.
    O freeware było (tu hint polega na zerowej wartości rynkowej
    świadczenia, podobnie jak przy ochłodzeniu się przy publicznej
    fontannie)
    I o innych, pozornie aburdalnych przypadkach sugerowania
    podatku też (było).

    Chciałeś dla odmiany komunikacji? - proszę:

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    057,20130101,zwolnienia-przedmiotowe.html
    +++
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego sš:
    [...]
    84) wartoœć œwiadczeń z tytułu uprawnień do ulgowych przejazdów œrodkami
    publicznego transportu zbiorowego kolejowego i autobusowego, wynikajšcych
    z przepisów o uprawnieniach do ulgowych przejazdów œrodkami publicznego
    transportu zbiorowego;
    85) wartoœć œwiadczeń z tytułu realizacji uprawnień do ulgowych lub
    bezpłatnych przejazdów œrodkami komunikacji miejskiej, przysługujšcych
    na podstawie odrębnych przepisów;
    ---

    Przepis na zwolnienie z okazji niepłacenia abonamentu przez emerytów
    też przytoczyć, czy już wierzysz że jest dwa numerki dalej?
    ;)

    To *NIE JEST* śmieszne. Zgoda.
    Ale tak jest!
    [1] no dobra, "podlega", z egzekucją jest już różnie :>

    Aby od czegoś nie zapłacić podatku, trzeba umieć udowodnić że to
    coś jest darowizną mieszczącą się w kwocie zwolnionej (a darowizna
    ma restrykcyjne warunki), albo PODAĆ PRZEPIS który zwalnia
    KONKRETNY przypadek od podatku.

    A najśmieszniejsze jest to, że usiłowanie wyśmiania tezy o podatku
    od nieopłatnego świadczenia poprzez "oczywiste" przypadki
    wykłada się (najczęściej) na istnieniu przepisu zwalniającego.
    Art.21 liczy 137 pozycji (część skreślonych), ale te pozycje
    odsyłają niekiedy do całych ustaw - i tam są z kolei całe listy
    "przypadków podlegających".

    Ale już podstawy do zwolnienia przy przeprowadzaniu obcej,
    niedołężnej osoby przez jezdnię nie znam.
    Podatek się należy i basta (albo ja czegoś nie wiem).
    Tako rzekł Wysoki Sejm (i wszystkie Wysokie Sejmy po nim).

    Nie, NIE WIEM dlaczego nie istnieje przynajmniej "kwota wolna"
    w wysokości ekwiwaletnej dla podatku od darowizn (abstrahując
    już od słuszności opodatkowania darowizn).
    "Na zdrowy rozum" wydawałoby się to logiczne. Ale nie ma.

    pzdr, Gotfryd