    From: Zuzia <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura zaliczkowa z Allegro + bon pieniężny PayBACK
    Date: Wed, 15 Jul 2009 23:20:13 +0200

    > I oczywiście jest obrót (dla VAT), jako że ta zaliczka ma "wyprofilowany"
    > charakter (wiadomo na co jest przeznaczona).
    >
    > Co miałoby przemawiać przeciw, najlepiej z jakimś "paragrafem"...
    >

    > pzdr, Gotfryd

    Osoby, które mają jeszcze ochotę na pociągnięcie tematu, proszę o
    przeczytanie interpretacji, do których linki zamieszczam poniżej:

    http://interpretacje.tmxp.pl/Podatek-od-towarow-i-us
    lug/127555-bon-towarowy-czynnosci-opodatkowane-podat
    kiem-od-towarow-i-uslug.html

    http://interpretacje.taxmachine.pl/Podatek-od-towaro
    w-i-uslug/69934-bon-towarowy-faktura-korygujaca-fakt
    ura-VAT-sprzedaz-premiowa.html

    http://interpretacje.taxmachine.pl/Podatek-od-towaro
    w-i-uslug/142272-bon-towarowy-nagrody-podatek-od-tow
    arow-i-uslug.html

    W związku z tym, że u mnie lepiej z rozumieniem tekstów, kiedy są
    wydrukowane niż widocznie na ekranie a dziś mi się popsuła drukarka, mam
    problem z rozszyfrowaniem czy dwie pierwsze sytuacje (opisujące takie
    same bony) i problem w interpretacji ostatniej niczym się nie różnią a
    stanowiska urzędów w tych dwóch sprawach są sprzeczne czy jednak sprawy
    są nieco inne. Przede wszystkim szukam odpowiedzi na pytanie, którą ze
    spraw można "przypiąć" do mojej sytuacji.

    Wytłumaczę jeszcze skąd u mnie ten bon, bo zapewne nie wszyscy wiedzą o
    co chodzi z Allegro i PayBACK.

    PayBACK to program lojalnościowy, dzięki któremu można uzyskać premię za
    zakupy dokonywane w sklepach internetowych lub prowizje opłacane w
    serwisach partnerskich. Zebrane punkty można zamienić na towar z listy
    nagród PayBACK.

    Jako że PayBACK i Allegro to jeden ciul (przepraszam za wyrażenie),
    tylko pod inną nazwą i NIP'em, oczywiście ze sobą współpracują.

    Wszystkie zdobyte przeze mnie punkty PayBACK otrzymałam w związku z Allegro:

    - płacąc za rzeczy kupione na Allegro "Płatnościami Allegro" (głównie
    rzeczy prywatne)

    lub (w większości)

    - w każdym miesiącu, za każdą złotówkę wpłaconą Allegro za prowizję,
    otrzymywałam 4 punkty PayBACK, żeby tak się działo musiałam sama
    udostępniać na moich aukcjach sprzedażowych "Płatności Allegro" i
    opłacić fakturę z prowizją do 14-dnia każdego miesiąca

    Przyznane mi punkty mogłam wymienić na nagrody. Jedną z nich był BON
    Allegro.pl 500 PLN + 125 PLN Gratis ! - zasilający konto

    W regulaminie PayBACK podano: "Punkty PayBACK - punkty przyznane
    Użytkownikowi przez Spółkę na zasadach określonych przez Spółkę zgodnie
    z § 5 ust. 4 Regulaminu oraz punkty przyznawane Użytkownikowi przez
    Partnera Programu PayBACK jako PREMIA za dokonanie Transakcji bądź w
    zamian za punkty uzyskane przez Użytkownika w ramach programu
    lojalnościowego prowadzonego przez Partnera Programu PayBACK;" - Cytuję
    to dla słowa PREMIA.

    Zuzia