  • Data: 2007-01-24 22:50:53
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa, przełom roku
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    cef napisał(a):
    > Do dochodowego (art 14.4) nijak.
    > Zaliczka nie jest przychodem.
    Ok, ok - coś poczytałem i już wiem, że faktura zaliczkowa, to nie jest
    tak do końca zwykła faktura, a wydawało mi się, że tutaj nie można nic
    skomplikować ;-)

    W mojej sytuacji popełniłem już chyba pierwszy błąd, tzn. wystawiłem
    fakturę na zaliczkę (dodam, że z terminem płatności 7 dni) przed
    otrzymaniem tej zaliczki. Dodatkowo w nazwie usługi nic nie ma, że to
    zaliczka tylko "faktura częściowa nr 1".

    W umowie mam zapisane, że płatności będą następowały tak:
    - zaliczka 20% w ciągu 7 dni od podpisania umowy
    - 20% po zakończeniu pierwszego etapu prac
    - 30% po zakończeniu drugiego etapu prac
    - 30% po podpisaniu protokołu odbioru

    Zakładając, że ta wystawiona przeze mnie faktura jest zaliczkowa (czyli
    nie płacę od niej podatku dochodowego), co się dzieje w momencie
    wystawienia kolejnej faktury (po pierwszym etapie), która nie jest już
    zaliczkowa, ale wiąże się z otrzymaniem zapłaty za część wykonanych
    prac? Czy w tym momencie płacę podatek dochodowy od całej faktury
    zaliczkowej, czy też może od jakiejś jej części?

    Maciek
    KPiR, VAT kwartalnie, ZUS, memoriał