  • Data: 2009-06-05 12:42:53
    Temat: Re: Faktura zaliczkowa na całą kwotę ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek pisze:

    > Przecież fakturę zaliczkową możesz wystawić dopiero *po* otrzymaniu
    > zaliczki. Oczywiście zaliczka może być na 100% wartości zamówienia.
    >
    > Natomiast proformę, czy też mówiąc po polsku potwierdzenie zamówienia
    > możesz sobie wystawiać do woli, bez względu na to czy masz towar, czy
    > też go nie masz.

    Może ja to powiem łopatologicznie bo kwestia przewija sie co jakiś czas
    i zawsze jest podstawa tego samego nieporozumienia.

    FAKTURA PRO-FORMA NIE JEST DOKUMENTEM KSIĘGOWYM !!!

    To jest zwyczajowo przyjęte potwierdzenie zamówienia.
    Przyjęło się, że wygląda jak faktura VAT co jest dość niebezpiecznym
    pomysłem
    .
    Nie ma żadnych przepisów mówiących kiedy i na co można ją wystawić a
    wystawienie proformy nie ma żadnego wpływu na to czy i kiedy wystawiamy
    fakturę VAT. Błędy w pro formie nie wymagają żadnych pro form
    korygujących, można po nich pisać, poprawiać korektorem, wszystko na co
    zgodzą się obie strony transakcji. A po sprawie można ją zużyć w celach
    higienicznych (ale najpierw trzeba dobrze pognieść bo może drapać).

    Zalecałabym nieużywanie nazwy "Faktura" do proformy.
    Bezpieczniejszy jest "Dokument pro forma", "Specyfikacja zamówienia"
    itp. Uniknie się nieporozumień.

    Maddy która kiedyś odkręcała zaksięgowane z rozpędu "Faktury VAT Pro
    Forma" i teraz ma uraz...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813